Khamis, Julai 26, 2012


Memang betul la Pak Berahim ni fobia nak menghadapi Pilihan Raya. Macam yang sahabat Semut cakap semalam la. Orang tua ni bengong tak sudah!!!

Selagi tak umum tarikh PRU, selagi tu la Pak Berahim ni meroyan tak tentu arah!!! Dah macam - macam pulak spekulasi yang dia buat.

Sebelum ni, dia kata, PM tak bertanggungjawab sebab nak buat Pilihan Raya dalam waktu musim Haji yang akan datang. Puas la dia paksa ahli PAS supaya tangguh pergi Haji.

Tapi, bila dibidas tuduhan yang dia buat tu, dah dia tukar pulak. Kalau sebelum ni, musim Haji yang dia kaitkan dengan PRU. Kali ni, Raya Puasa la pulak.

Kata Pak Berahim, adalah menjadi satu kesulitan kepada pengundi untuk pulang buat kali kedua sekiranya Pilihan Raya dibuat dalam waktu Raya Puasa.
KUALA LUMPUR - Pas menjangkakan peratusan undi akan rendah jika Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) diadakan selepas cuti umum Aidilfitri.



Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ia kerana pengundi tentunya sukar dan berfikir panjang untuk pulang kali kedua selepas pulang bercuti Aidilfitri.

"Jika benar ia diadakan pada bulan September maka peratusan mengundi akan merosot kerana majoriti pengundi baru sahaja balik dari bercuti selain faktor utama adalah dari segi kewangan mereka," katanya kepada Harakahdaily.

Menurutnya lagi, jika perkara itu benar-benar berlaku, ianya juga seolah-olah cuba untuk menafikan hak rakyat khususnya pengundi luar untuk pulang mengundi.
Bila pulak Perdana Menteri umum nak adakan Pilihan Raya dalam musim Raya Puasa ni? Dari mana Pak Berahim ni dapat berita tersebut?

Suka - suka hati dia je nak buat tuduhan yang bukan - bukan. Padahal, PM pun belum tentukan lagi tarikh PRU nak dibuat bila.

Lepas tu siap buat tuduhan pulak kononnya TPM tak setuju kalau PRU dibuat tahun depan. Nampak sangat la dia saja nak melagakan PM dengan TPM. Dah tak de kerja lain gamaknya.

Macam dah tak boleh sabar - sabar pulak dah orang tua ni. Tak sabar nak kalah lagi ke? Kot ye pun dia tak sabar nak kalah lagi, tunggu la!!! Yang dia nak meroyan tak tentu arah ni pasal apa!!! Orang lain rilek je. Dia menggelupor tak tentu arah apa pasal!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Harap kopiah putih, tapi otak kat dalam berlendir hitam mcm minyak tar... hitam likat bau hapak yang pekat dan berulat...

    BalasPadam
  2. Salam tuan empunya blog, mohon utk masukkan blog ini: http://www.cywarputrajaya.com/ ke dalam blogroll tuan... blog tuan sudah pun berada di dalam bloglist saya... terima kasih...

    BalasPadam
  3. Mari kita mencari salak
    Salak muda rasanya kelat
    Mari kainnya kita selak
    Tengok!adakah dia sudah bersunat!

    BalasPadam
  4. Tuan Berahim kroni si N.ajis ni sebenarnya galak nak jadi embee Pahang. Lagi banyak kontroversi dia buat harapannya lagi ramai orang Pahang kenai dia walaupun siang malam kerjanya mencacai DAP dan menghasut rakyat.

    BalasPadam
  5. orang tua gila..dah kemaruk nak jadi murshitdul ampas..dah gian nak ganti nik ajis

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping