Ahad, Julai 29, 2012


Kemana hala tuju PAS hari ini? Itu soalan yang perlu dijawab oleh kepimpinan PAS yang ada pada hari ini. Terutamanya oleh Mat Syabun, Mahfuz Bean dan Si Khalid Gereja tu.

Muktahir, kita menyaksikan Parti Angguk Saja tu kian terpinggir oleh ahli - ahlinya sendiri kerana mereka semakin tunduk dengan DAPigs dan dan PKR.

Tapi apa boleh buat. Demi nak mendapat kuasa untuk memerintah, mereka sanggup lakukan apa sahaja. Macam cogankata dalam gambar diatas tu la. 100% HALAL!!!

Untuk itu, PAS sanggup korbankan apa sahaja. Maruah artis, agama Islam, dasar perjuangan dan juga hukum - hukum yang selama ini menjadi tunjang kepada mereka.

Jadi, soalan tersebut memang wajar dijelaskan kepada rakyat. Bukan hanya setakat tau nak menyalahkan orang itu ini dan mempertikaikan benda - benda yang tak tentu arah.

Sepatutnya, PAS sebuah parti yang berpaksikan Politik agama ini perlu sedar. Kehadiran mereka hanya membawa perpecahan.

Kesatuan mereka dalam Pakatan Pembangkang hanya ibarat Pencacai dan tidak lebih dari itu. Tapi, itu pun kita tak boleh nak bantu sebab bukan salah orang lain.

Semuanya salah mereka sendiri sebab tak sedar diri!!! Jika tidak, adakah mereka berani menyahut cabaran dan mempertahankan Islam sebagaimana sepatutnya, atau tetap tunduk kepada DAPigs dan PKR? Jangan sampai terkencing pulak sudah la!!!
KUALA LUMPUR - Pas yang sanggup menukar matlamat perjuangan daripada menubuhkan sebuah negara Islam kepada negara berkebajikan didesak menyatakan pendirian mengenai tuntutan Persekutuan Kristian Malaysia yang mahu semua agama bebas disebar tanpa sebarang sekatan undang-undang.

Ini kerana sebagai komponen dalam pakatan pembangkang, Pas perlu menjelaskan sama ada bersetuju melaksanakan tuntutan tersebut atau tidak memandangkan persekutuan berkenaan menyeru penganut Kristian memilih parti yang menawarkan kebebasan itu pada pilihan raya umum akan datang.

Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati) yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, Pas perlu menjawab tuntutan yang bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan itu kerana seruan sedemikian melibatkan kuasa memilih pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. blog ni sama taraf dengan papagomo...

    BalasPadam
  2. Apabila kita melihat dua pihak bertelagah hendaklah kita mendamaikannya bukan tambah mencaci maki. Janganlah terlalu leka mengambil pendekatan POPULIST wahai sdra semut hitam...kamu menzalimi diri kamu sendiri sebenarnya.



    http://www.Mahatma-Mahathir.com

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping