Khamis, Ogos 02, 2012


Tak ke pelik tu? Katanya diorang ni dah bersiap sedia nak menghadapi Pilihan Raya. Kalau dah bersedia, kenapa pulak susah sangat nak buat pembahagian kerusi ni?

Nampak sangat la puak - puak Pakatan Pembangkang ni jenis manusia yang setakat tau bercakap je. Depan orang, diorang cakap la yang diorang dah bersedia. Tapi kat belakang, macam Haram. Itu pasal la orang kata diorang ni Pakatan Haram Jadah!!!
GEORGETOWN - Pakatan Rakyat (PR) masih belum mencapai kata sepakat mengenai soal pembahagian kerusi Parlimen yang akan ditandingi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, perkara itu masih lagi dibincangkan secara dalaman antara parti komponen PR dan jumlah kerusi yang diagihkan akan diumumkan pada masa yang sesuai.

“Kita telah berbincang beberapa kali berkenaan hal ini, namun jumlah muktamad pembahagian kerusi kepada setiap parti belum dapat capai kata sepakat.

“Banyak perundingan dibuat sebelum ini dan saya rasa tidak sesuai mengulas lagi mengenainya. Isu pembahagian kerusi lebih baik kita bincang secara dalaman dahulu,” katanya pada sidang media, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali yang mengesahkan PKR sekali lagi mendominasikan bilangan kerusi Parlimen yang akan ditandingi oleh PR.

Ditanya mengenai isu pertindihan kerusi yang berlaku dalam PR, Guan Eng mengakui ia sedang dibincangkan.

“Di Kedah umpamanya, bukan setakat satu kerusi sahaja yang bertindih malah lebih daripada tiga.

“Kita masih lagi membincangkan isu pertindihan ini. Bila sudah capai kata sepakat mengenai semua perkara, kita akan umumkan jumlah kerusi yang diagihkan kepada setiap parti,” katanya.
Categories: , , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping