Berita Pahang

Sabtu, September 22, 2012


Apasal la degil sangat diorang ni. Berapa kali orang nak cakap. Gambar tak boleh jadi bukti. Dia tak bernyawa. Dia hanya sekeping kertas.

Yang Si Mat Muka Bulan ni masih jugak nak gunakan gambar sebagai bukti untuk apa? Dia tak dengar ke fatwa Hadi Awang sebelum ni?

Nampak sangat la puak - puak Parti Kencing Rakyat ni memang dah mula ketar lutut sampai terpaksa bergantung pada sekeping gambar untuk dijadikan bukti.

Memang sah diorang ada niat nak memburuk - burukkan SPR dengan cara mencipta alasan yang bukan - bukan menggunakan sekeping gambar.

Dia ingat rakyat Malaysia ni bodoh sangat ke nak percaya dengan hanya berdasarkan sekeping gambar sahaja? Tolong la!!! Kalau dia dah bodoh sorang - sorang tu, tak payah la ajak orang lain!!! Bodohkan diri sendiri sudah la!!!
PUTRAJAYA: Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof membidas parti pembangkang kerana didakwa memberi maklumat mengelirukan berhubung pengundi meragukan di Selangor dan dilakukan untuk mencemarkan nama baiknya dengan melabelkan pengundi asli sebagai pengundi meragukan.
Menurutnya, beliau amat kecewa dengan tindakan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Saifuddin Nasution yang didakwa menggunakan sekeping gambar dan alamat surat-menyurat sebuah pondok di Gombak untuk menyokong dakwaannya mengenai 13 pengundi meragukan yang berdaftar menggunakan alamat tersebut.
"Saya mengarahkan beberapa pegawai saya untuk memeriksa kawasan tersebut dan sebenarnya kawasan itu luas dan dikelilingi rumah. Gambar itu hanya fokus kepada pondok tersebut tetapi anda tidak melihat rumah kediaman.
"Pondok itu hanya digunakan oleh penduduk di kawasan itu untuk meletakkan motosikal dan terdapat kedai kopi di sana yang menggunakan alamat surat-menyurat itu.
"Rumah-rumah tersebut terletak di bukit sekitarnya dan dilindungi pokok. Sebab mengapa mereka menggunakan alamat sama adalah kerana ia terletak di atas tanah rata dan memudahkan posmen untuk menghantar surat.
"Ini tidak unik...terdapat banyak kes di mana orang ramai menggunakan alamat sama atas sebab-sebab serupa. Ia tidak bermaksud pengundi-pengundi ini tinggal di pondok tersebut," katanya.
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. kerana menipu maka terkencing muka sendiri....kehkehkeh.

    BalasPadam
  2. kuat sangat menipu surat khabar lama pun nak buat bukti.. hampeh PKR

    BalasPadam
  3. Betul....omak den di kg pun samo jo..posmen hantar surat kek kodai...ado 20 buah rumah guno alamat yg samo...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping