Jumaat, Oktober 05, 2012


Haduhai!!! Dah songeh tu mengaku je la. Tak payah la nak menipu rakyat lagi. Macam dah tak de alasan yang munasabah untuk dia bagi pulak.

Si Assmin ni dah kantoi bagi kenyataan yang membangkitkan persoalan dikalangan rakyat mengenai isu Menteri Besar Selangor baru - baru ni.

Berita tu disiarkan dalam muka hadapan sebuah akhbar tempatan yang memang laris jugak la jualannya. Tapi ada pulak pihak yang tuduh kata akhbar tu salah lapor.

Kot kalau akhbar tu salah lapor, kenapa tak buat laporan atau failkan saman terhadap akhbar tersebut? Kenapa nak main tuduh dalam laman portal?

Wah!!! Kalau Utusan la yang keluarkan berita tu ye tak. Tak sempat matahari terbit dah keluar notis saman. Tapi kalau akhbar lain, kenapa tak ambik tindakan yang sama?

Kalau Utusan yang siarkan berita tu, dah tentu - tentu diorang akan tuduh Utusan sengaja buat fitnah dan mengadu domba untuk merosakkan imej pemimpin Pakatan.

Nampak sangat la puak - puak Pakatan Pembangkang ni sebenarnya cukup tebal dengan sikap 'dwi standard' diorang. Kata nak menegakkan keAdilan tapi itu pun senget sebelah. KeAdilan menda kejadahnya kalau macam tu!!! Bercakap je, baik tak payah!!!
Penasihat Eksekutif Editorial, Datuk Abd Jalil Ali berkata, setiap berita, rencana dan gambar yang disiarkan berdasarkan sumber sahih yang diperoleh menerusi temubual secara langsung, panggilan telefon atau peristiwa di tempat kejadian.
“Sejak awal penerbitan akhbar ini kira-kira lima tahun lalu, adalah menjadi prinsip kami untuk melaporkan apa sahaja berdasarkan kebenaran, bukan putar belit fakta untuk melariskan jualan,” tegas beliau, semalam.
Beliau mengulas dakwaan sesetengah pihak kononnya akhbar harian komuniti yang diedarkan seluruh Semenanjung itu memesongkan fakta dalam pemberitaan dengan tujuan melariskan jualan.
Sementara itu dalam kes melibatkan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang dipetik sebuah portal berita bahawa Sinar Harian salah lapor, Abdul Jalil menjelaskan, temu bual itu dibuat di Parlimen dan disaksikan beberapa wartawan lain.
“Apa yang kami siarkan adalah temu ramah berekod oleh wartawan dan jurugambar, tidak ada sebarang putar belit atau salah lapor. Wartawan kami boleh menunjukkan bukti apa yang dikatakan oleh YB berkenaan,” katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping