Sabtu, November 17, 2012


Kalau diperhatikan dalam laporan yang dibuat, memang ada kemungkinan orang Bukan Islam terima Hukum Hudud. Cuma PAS je yang tak terima.

Diorang lebih suka menumpukan perhatian bkepada kaedah untuk menumbangkan Barisan Nasional. Malah Presiden PAS sendiri tak sebut lansung pasal Hudud dalam Ucaptamanya.

Tak cukup dengan itu. PAS jugak tak menjadikan perlaksanaan Hukum Hudud ni sebagai salah satu manifesto Pilihan Rayanya. Jadi, memang jelas diorang sendiri yang tolak.

Maka, untuk apa lagi isu berkaitan dengan Hukum Hudud ni nak dibangkitkan oleh PAS sedangkan mereka sendiri yang menolaknya?

Seperti yang Semut katakan pagi tadi, jangan ada pencacai PAS yang nak menafikan perkara tersebut dan cuba nak menegakkan Hukum Hudud sebab parti mereka sendiri dah tolak.

PAS sendiri yang terang - terangan telah menipu ahli - ahli partinya dengan mempergunakan Hudud sebagai alat dalam memenuhi agenda Politik.

Jika benar mereka nak melaksanakan Hudud, kenapa tak masukkan Hudud tu dalam manifesto? Kenapa ianya dipinggirkan dalam Buku JingGay?

Nampak sangat yang PAS ni setakat cuba nak menipu rakyat dengan mempergunakan Hukum Islam tu sebagai agenda Politik mereka. Itu pun bukannya nak diperjuangkan. Setakat jadi alat nak pancing undi buat apa!!! Mengabihkan masa je!!!
Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) sebelum ini menerusi kaji selidik yang dilakukan mendapati masyarakat Cina di negara ini sudah boleh menerima hukum hudud.

Kajian yang dilakukan antara 1 September hingga 16 September lalu menunjukkan peningkatan sekali ganda sokongan masyarakat Cina iaitu kepada 24 peratus berbanding 12 peratus dalam kaji selidik sebelum ini pada 25 Oktober hingga 15 Disember tahun lalu.

Daripada sejumlah 385 responden berbangsa Cina, hanya satu peratus peningkatan menentang pelaksanaan hukum hudud, berbanding kaji selidik sebelumnya, iaitu sejumlah 51 peratus.

Sementara kumpulan yang tidak pasti sama ada hudud boleh dilaksanakan di Malaysia walaupun mempunyai masyarakat berbilang kaum menurun kepada 25 peratus berbanding 38 peratus dalam kaji selidik sebelum ini.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping