Selasa, November 27, 2012


Hah!!! Si Nurul Izzah tu tunggu apa lagi? Kalau sebelum ni bukan main lantang lagi dia nak saman orang itu dan ini. Sekarang, macam mana? Dia tak nak saman ke NST Singapura tu?

Kalau tanya, kenapa dia tak nak saman Merosakkini, kita mungkin tahu jawapannya. Nanti takut pulak Papa dia kena pergi mengadap puak - puak Rejim Zionist tu.

Dah la puak - puak Rejim Zionist tu yang dok bagi dana kat Merosakkini untuk memecah belahkan rakyat Malaysia. Kalau Si Nurul Izzah tu saman, banyak pulak ceritanya nanti.

Sekarang, tiba giliran pihak News Straits Times Singapura pulak yang mempertikaikan kenyataan dia mengenai isu Kebebasan Agama ni. Tak nak pulak dia ambik tindakan?

Kalau setakat berani saman Utusan je, baik tak payah. Nampak sangat la dia memang sengaja nak tutup cerita. Bukannya dia nak menegakkan Kebenaran.

Mungkin Si Nurul Izzah ni tak sedar bagaimana orang lain di Negara - Negara luar bertungkus lumus mahu agama Islam diiktiraf oleh Negara mereka.

Lihat sahaja kejadian pertumpahan darah dialami oleh rakyat di Selatan Thailand dan di Filipina. Bertahun - tahun baru dapat perhatian. Tu pun dah banyak yang terkorban.

Pun Si Nurul Izzah ni masih tak bersyukur apabila Melayu di Malaysia ni diberi keistimewaan untuk menganut agama Islam sejak dari lahir? Bangang betul!!!

Tapi, nak buat macam mana ye tak. Siapa yang tak kenal dengan Si Nurul Izzah n. Dia memang setakat tau bercakap je. Bila suruh buat, satu hapah pun dia tak tau. Lain la kalau suruh dia menipu. Memang itu je la kerja dia pun!!!
Kenyataan dari Singapura itu dinyatakan oleh wartawan Singapore The Straits Time, Salim Osman didalam penulisannya yang bertajuk 'Malaysia's Malays and Religious Freedom'. Beliau menjelaskan definisi identiti Melayu:

Dalam Perkara 160, Perlembagaan Malaysia Persekutuan, Melayu lazimnya bertutur dalam bahasa Melayu, mematuhi adat istiadat Melayu dan memeluk Islam. Islam telah menjadi sebahagian daripada budaya Melayu sejak abad ke-15. Sultan Melaka pada masa itu memeluk Islam dan mengarahkan rakyat untuk memeluk agama Islam meninggalkan agama lama iaitu Hindu.

Dalam Perkara 11 Perlembagaan, ia menyatakan bahawa Islam adalah agama persekutuan, dan rakyat bebas untuk mengamalkan dan menyebarkan kepercayaan mereka. 
Tetapi Perlembagaan melarang penyebaran agama lain dari Islam kepada orang Islam. Tambahan pula dalam realiti, Islam adalah pilihan agama mereka.  

Penulis Steve Oh Malaysiakini menulis bahawa pemikiran orang Melayu mesti didedahkan kepada pelbagai idea termasuk agama yang berbeza. Jika tidak, pemikiran mereka akan kekal dikurung di bawah pengaruh Islam sahaja. 
Malaysia mengenalpasti kebebasan beragama tetapi tidak tanpa prosedur menukarkan umat Islam kepada agama lain tanpa prosedur Syariah. Orang Melayu yang sejak dari lahir beragama Islam dikatakan menegakkan iman Islam sebagai agama pilihan mereka. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping