Berita Pahang

Khamis, Disember 27, 2012


Tidak dinafikan bahawa sejak kebelakangan ini ramai artis yang mula tertarik dengan Politik secara terang - terangan. Kalau dulu, diorang takut - takut. Tapi sekarang dah tak.

Namun, ada sesetengah dari mereka beranggapan, bila ada yang nak berhijrah mesti kena masuk Politik dan mesti kena sokong Parti Angguk Saja tu.

Kalau tidak, maka penghijrahan yang dilakukan tak berbaloi. Heh! Rasanya korang pun tau siapa yang cakap macam tu kan. Tak lain tak bukan Si Ostazah Pening tu la.

Dia berhijrah bukan sebab kerana Allah Taala atau nak mendekatkan diri dengan agama. Tapi sebab nak berpolitik. Rasa - rasa korang, berbaloi ke dia nak berhijrah kerana itu?

Tapi, lain orang lain la pulak ragamnya. Tak de orang pun yang setuju dengan apa yang Si Ostazah Pening tu cakap, ye tak. Nak berhijrah, tak semestinya kena masuk Politik.

Itu pasal la Ali XPDC ni buat kenyataan secara terang - terangan bahawa dia berhijrah bukan sebab nak sertai Politik. Tapi sebab nak mengenali agama tu sendiri.

Jadi, buat Si Ostazah Pening dan puak - puak Parti Angguk Saja tu, sedar la diri sikit. Tak semua orang yang nak berubah tu mesti WAJIB sokong PAS untuk masuk sorga. Bukannya diorang yang tentukan semua tu!!!
SELAYANG - Penghijrahan mendekatkan diri dengan agama menjadikan kehidupan Mohd Ali Ismail yang juga bekas vokalis XPDC kini lebih tenang bersama isteri dan anaknya.
Mohd Ali atau dikenali Ali XPDC mula berubah dan mendalami ilmu agama tahun lalu selepas mengambil kira faktor usia.


Beliau berkata, penerimaan dalam kalangan umum terdapat pro dan kontranya apabila ramai yang memuji tidak kurang mempertikai.

“Ramai beranggapan penghijrahan saya adalah  untuk mendapatkan publisiti dan populariti namun persepsi itu saya anggap sebagai ujian dalam melakukan perubahan.

“Niat berubah adalah disebabkan faktor usia dan tidak dipengaruhi oleh pihak lain dan tidak berhasrat menceburkan dalam politik,” katanya kepada Sinar Harian selepas menghadiri festival budaya bertemakan hibur dan didik di Selayang Baru, malam semalam.

Ditanya perkembangan semasa kariernya, Mohd Ali berkata, beliau kini bersikap lebih memilih membuat persembahan dalam majlis.

“Karier nyanyian masih diteruskan seperti biasa namun memilih lokasi dengan tidak lagi membuat persembahan di kelab malam dan jenis lagu disampaikan lebih bercorak ilmuwan.

“Lagu-lagu lama masih dinyanyikan mengikut permintaan tetapi fokus lebih kepada muzik keagamaan,” katanya.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping