Selasa, Januari 22, 2013


Fuh!!! Punya la kemaruk pegang kuasa sampaikan orang nak guna nama 'Penang' pun dia tak bagi? Punya la cibai Ketua Menteri Pulau Pinang ni ye.

Apa, dia ingat nama Penang tu harta Bapak dia ke? Dia ingat nama Penang tu Bapak dia yang cipta sampai kena dapatkan kelulusan dia dulu baru boleh guna?

Kata Si Tokong Biawak ni, sesiapa saja yang nak guna perkataan 'Penang' dalam mana - mana acara perlu dapatkan kelulusan Rejim DAPigs terlebih dahulu.
GEORGE TOWN: Kerajaan Pulau Pinang sekali lagi mengulangi ketegasan berhubung penggunaan nama 'Penang' dan tindakan itu menerima kritikan keras.
Ketua Menterinya, Lim Guan Eng berkata, apa jua acara yang ingin menggunakan perkataan 'Penang' perlu mendapat kelulusan daripada kerajaan negeri.
"Penganjur acara tidak boleh suka-suka menggunakan nama 'Penang' tanpa kelulusan daripada kerajaan Pulau Pinang.
"Sekiranya anda menganjurkan acara baru, kemudian anda perlu mendapatkan kelulusan kami. Jika perkataan itu digunakan sebelum ini, ia berbeza kerana anda akan meneruskan tradisi itu. Tetapi jika ia acara baru, anda memerlukan kelulusan," katanya pada sidang media di sini, Isnin.
Lim berkata demikian apabila segelintir pihak membidas penganjur yang mengadakan acara Penang Run 2013 pada Hari Thaipusam.
Pergh!!! Sampai macam tu sekali punya kejam Si Tokong Biawak ni ye. Maknanya rakyat pun tak de hak nak guna perkataan Penang tu.

Tambah memalukan, Si Tokong Biawak ni membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Pembangkang ni memang suka pilih bulu.

Kalau di Selangor, sesiapa sahaja nak dapat bantuan dari Rejim Pakatan kena buktikan yang diorang tu mengundi Pakatan dalam PRU yang lalu.

Di Pulau Pinang pulak, sesiapa yang nak guna perkataan Penang tu perlu membuktikan yang diorang juga menyokong Rejim DAPigs. Kalau Barisan Nasional nak guna tak boleh.
"Kita tidak pernah memberi kebenaran untuk menggunakan nama 'Penang' tetapi acara itu disokong oleh Jabatan Belia dan Sukan Negeri.
"Jika anda mahu menggunakan perkataan 'Penang', anda perlu memohon kerana kita ingin mengetahui parti mana yang terlibat tetapi kita pastinya mahu bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan (sekiranya mereka terlibat)," katanya.
Hah!!! Kan dia buat nama Penang tu macam Bapak dia punya. Tak ke macam cibai je perangai Si Tokong Biawak tu. Pun rakyat masih nak pilih dia jadi pemimpin ke?

Kalau penggunaan nama Penang tu pun dia nak berkira, masih dia nak cerita pasal Hak Kebebasan jugak ke? Atau dia dah ludah perjuangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu? Macam sial!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. tukar nama kpd Run Lim Guan Eng Run 2013. Tak guna nama negeri. lagipun bukan dia sorang je nama Lim Guan Eng.

    BalasPadam
  2. tanpa nama 5:10, kelakar jugak komen kau. Macam cite "Run Fat Boy Run", cite pasal orang yg desperate. Halloo orang penang, dah takde org lain ke hangpa nak jadikan CM ? Mana pi Cina Penang. Aku yakin depa lebih sayangkan Penang dari Tokong ni.

    BalasPadam
  3. MACAM SIAL LGE BIAWAK HIDOP.

    BalasPadam
  4. nasib baik kau jambatan dah gunakan nama p.pinang,kalau lambat sikit apalah nama kau?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping