Berita Pahang

Sabtu, Januari 26, 2013


Kisah ini walaupun dah lama berlalu dan ianya bukan cerita baru namun kesan dari cerita ini rakyat Kelantan mula tertanya, kenapa sampai begitu sekali sikap Nik Aziz? 

Tak mampu ke dia untuk berlaku adil? Sebaliknya, dia GAGAL melaksanakan syariat Islam sebagai seorang yang kononnya bergelar Tuan Guru.

Saksi utama sudah acapkali bersumpah. Samada di pentas ceramah maupun di mana saja beliau muncul termasuk di Youtube.

Ustaz Saidi, itulah nama saksi utama, dulunya beliau adalah Ketua Keselamatan Nik Aziz selama lebih 15 tahun berkhidmat. 

Di mana saja Nik Aziz pergi untuk berceramah maka beliaulah yang akan menyusun jentera keselamatan agar perjalanan Nik Aziz aman sejahtera.

Namun Allah Maha Kaya, kejadian isteri ketua cawangan pas yang ada skandal dengan suami orang ini membuka hati beliau untuk melihat sendiri sejauh mana Nik Aziz ikhlas perjuangkan Islam. 

Sejauh mana laungan Negara Islam bergema, apakah gema untuk undi atau gema untuk syiar Agama Islam.

Kebetulannya Ketua Cawangan Pas itu adalah saudara saksi sendiri, datang mengadu, isteri tak pulang ke rumah atau dengan kata lain, isteri menghilangkan diri lebih dari 4 hari, datang merayu meminta bantuan agar dicari isteri yang tercinta.

Kenapa cari Ustaz Saidi ? Siapa tak kenal Ustaz Saidi, orang 'gedebe' No 1 Kelantan, gedebe tu membawa maksud berani dan tak takut mati. 

Itu sebab Nik Aziz lantik Ustaz Saidi sebagai Ketua Keselamatan No 1 beliau. Ramai kenalan di seluruh Malaysia maka sang suami tahu Ustaz Saidi yang paling layak dan mampu bantu beliau mencari isterinya yang tak balik rumah.

Beberapa hari Ustaz Saidi mencari, akhirnya beliau mendapat perkhabaran baik, isteri kepada Ketua Cawangan Pas ini rupanya bersama suami orang dan yang paling menyentap perasaan Ustaz Saidi, suami orang itu adalah Adun ketika itu malah memang terkenal dengan sikap playboy dan kasanova tahap kritikal. Semuanya disapu.

Sebelum bertolak ke stesen keretapi Kuala Krai, Ustaz Saidi beserta Si suami dan rakan-rakan yang lain berbincang dan ketika itulah Si suami dengan nada kononnya gentleman, nada marah yang amat sangat menyatakan beliau bakal ajar isterinya, paling tidak penampar jepun hinggap dipipi atau Adun tersebut wajar diberi penyepak terajang.

Perbincangan juga menghala kepada tangkap dan bawa kepada Tuan Guru Nik Aziz untuk diadili dan bakal menjadi sejarah pertama Kelantan, Hudud bakal terlaksana. 

Itu yang bermain dalam kepala mereka semasa perbincangan. Mereka teruja kerana parti mereka bakal laksanakan hukum Islam buat pertama kali dalam sejarah Malaysia.

Dengan semangat ini dan dengan perasaan marah mereka bertolak ke stesen keretapi Kuala Krai dengan dua buah kereta......bersambung esok.. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping