Selasa, Februari 26, 2013


Hah! Ante, tunggu watpe lagi? Dah memang terang - terang PAS sekarang ni dah jauh berbeza dari PAS yang sebelum ini. PAS sekarang memang dah terkeluar dari landasan.

Tinggal lagi, orang yang GILA KUASA macam Pak Berahim ni je yang masih tak sedarkan diri. Cuma dia je yang tak nampak bahawa PAS sekarang sudah berubah.

Dia kata, dia sanggup tinggalkan PAS sekiranya parti itu membelakangkan dasar dan pejuangan yang sudah digunapakai sejak dari dulu.

Mungkin Pak Berahim lupa. PAS dulu memperjuangkan Hukum Hudud dan Negara Islam. Sekarang mana perginya kedua - dua perkara tersebut?

Diorang masih lagi nak laksanakan Hudud sedangkan sudah terang - terangan Pakatan Pembangkang menolak perlaksanaan Hukum tersebut.

Malah, bukan setakat kenyataan tersebut keluar dari mulut pemimpin DAPigs dan PKR, tetapi Presiden PAS jugak sebut bahawa Hudud bukan lagi agenda utama mereka.

Tak cukup dengan itu, PAS sendiri tidak lagi menjadikan Hukum Hudud sebagai sebahagian dari manifesto mereka untuk menghadapi PRU yang akan datang.

Nah! Pun Pak Berahim nak kata yang PAS sekarang masih memperjuangkan dasar dan perjuangan PAS yang dulu? Dah mabuk ke apa Pak Berahim ni?

Tambah memalukan ialah apabila PAS menggugurkan perjuangan Negara Islam semata - mata untuk mengambil hati puak - puak DAPigs.

Presiden PAS sendiri yang menyebut bahawa perjuangan Negara Islam yang selama hari ini menjadi denyut nadi perjuangan PAS tidak terkandung dalam Al - Qur'an.

Maknanya, Si Hadi Awang tu nak kata yang pemimpin - pemimpin PAS terdahulu semuanya buta Al - Qur'an sebab diorang memperjuangkan Negara Islam.

Malah, Negara Islam menjadi salah satu dasar dalam perjuangan asal PAS dulu. Sekarang, mana perginya dasar perjuangan tu? Kenapa ianya digugurkan?

Bukankah itu bukti yang jelas, terang dan nyata bahawa PAS hari ini sudah lari dari perjuangan asal mereka? Jadi, Pak berahim nak tunggu apa lagi? Keluar la dari PAS. Setakat cakap je baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
BANDAR JENGKA: Di sebalik dakwaan terpesong daripada prinsip Islam, Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan beliau akan bertindak keluar daripada parti Islam itu sekiranya hala tuju berubah.
Jelas beliau, ramai pemimpin parti itu akan bertindak demikian termasuk Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat jika ia terpesong daripada konsep perjuangan asalnya.
Tuan Ibrahim menambah PAS perlu memastikan ia mempertahankan prinsip Islam walaupun parti itu bersifat lebih terbuka di bawah pimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
"Saya tengok bila ramai mula sokong PAS maka timbul golongan-golongan kata PAS dah lari. Kalau PAS lari dari prinsip Islam saya keluar daripada PAS, kalau PAS lari dari dasar Islam ramai akan lari kalau PAS lari dari dasar Islam.
"Selagi mana kita boleh pertahankan prinsip Islam cuma pendekatan itu mengikut pendekatan suasana selagi kita pegang kepada prinsip," katanya dalam program soal jawab Maqasid Syariah anjuran Antarapos baru-baru ini. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Buang masa je layan penyokong dan pemimpin PAS tegar. Banyak lagi kerja yang patut ditumpukan untuk memertabatkan Islam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping