Selasa, Februari 26, 2013


Hah! Kenapa pulak Si Mazlan Pemalas tu diamkan diri bila pihak Peneroka ni mengadu kata diorang telah dianiaya dan diseksa secara terang - terangan?

Bukan ke selama ni dia sering mendabik dada kata dia seorang pejuang yang memperjuangkan hak warga Peneroka? Jadi, tak patut la dia hanya mendiamkan diri.

Nah! Sebab apa Si Mazlan Pemalas ni terdiam adalah sangat mudah. Penyeksaan dan Penganiayaan ini bukan disebabkan oleh Kerajaan BN. Tapi sebab Rejim PAS sendiri.

Nak pulak ketika Rejim PAS menguasai Terengganu dulu. Si Hadi Awang tu yang seksa peneroka ni dengan memeras ugut duit mereka. Tu pasal la Si Mazlan ni hanya mendiamkan diri. Takut tak dapat jadi calon pulak kalau dia bersuara nanti!!!
Terengganu Online - Surirumah, Ruzilawati Che Seman melahirkan rasa kesal dan rasa tertipu setelah wang yang dibayarnya sebanyak permulaan RM980 dan tambahan sebanyak RM320. 
Beliau masih ingatkan kata-kata Menteri Besar ketika itu, Haji Hadi bahawa itu adalah tanah untuk generasi kedua. 
“Saya nak balik duit saya tu, dapat balik semula duit tak apa dah, walaupun tak dapat tanah,” katanya dengan nada sedih.

Katanya, beliau orang susah, suami bekerja sendiri dengan pendapatan tidak seberapa, terpaksa pinjam duit orang untuk jelaskan bayaran itu dengan harapan mendapat tanah. 
Seorang lagi surirumah, Puan Zuraini berkata, beliau amat berharap duit itu dapat dipulangkan semua.  
“Saya datang ke sini, ke balai polis ini untuk meminta siasatan dibuat ke atas duit kami yang hilang begitu sahaja,”katanya yang sewaktu memohon dulu baru berusia 25 tahun. 
Kedua-dua mereka antara 1,080 yang ditipu untuk mendapatkan tanah dan wang yang mereka bayar kepada Tetuan Azman Wan Helmi & Associate melalui Bank Bumiputera Commerce Berhad. 
Ditemui di Balai Polis Ketengah Jumaat lalu (22 Feb 2013) bersama-sama beberapa orang yang membuat laporan polis bagi kes penipuan yang membabitkan Kerajaan Pas Terengganu 
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Ingat kat Malaysia tak ada Yahudi...rupanya ada jugak Yahudi berserban kat Malaysia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping