Rabu, Mac 06, 2013


Hah! Betul jugak apa yang sahabat SH jelaskan malam tadi. Agenda nak bagi tanah percuma ni memang diantara agenda puak - puak Pakatan Pembangkang tu.

Perkara tu memang dah menjadi pengetahuan umum. Dan ianya bukan isu baru sebenarnya. Diorang dah buat sejak dapat tawan Perak hari tu dah.

Bukan ke diorang jugak yang meluluskan hak pemilikan tanah kepada Kampung Baru DAPigs selama 999 tahun masa DAPigs dapat tawan Perak dulu?

Apa sebab diorang bagi pemilikan tanah tu sampai begitu lama? Bukan sebab nak beli jiwa rakyat? Mesti la sebab nak dapat sokongan kan. Kalau tidak, menda jadahnya diorang buat.

Lepas tu, baru - baru ni pun, Si Pak Berahim dan puak - puak Pakatan Pembangkang tu turut menjanjikan perkara yang sama kepada rakyat Pahang.

Walaupun Si Pak Berahim tu sendiri sedia maklum bahawa perkara tersebut memang tak masuk akal, tapi dia tetap jugak buat benda tu secara terang - terangan.

Dan apa tujuan Pak Berahim serta konco - konco dia buat semua janji tu kalau bukan untuk meraih sokongan dan undi dari kalangan rakyat?

Semua tu memang dah dalam agenda diorang dah. Cuma puak - puak Pencacai Pakatan Pembangkang tu saja je tak nak terima Kebenaran.

Jadi, tak heran la kalau sumber risikan Filipina mendedahkan bahawa puak - puak Pembangkang Malaysia ni tabur janji serupa macam tu kepada penceroboh di Lahad Datu?

Apa yang diorang buat tu pun tak banyak jugak bezanya dengan apa yang diroang janji kat Semenanjung selama hari ini. Bendanya sama jugak. Tak gitu?

Dalam sumber risikan Filipina tu jugak memang dijelaskan mengenai perjanjian yang dibuat oleh Pembangkang nak bagi hak Sabah kepada Sultan Sulu Palsu.

Perkara ni bukan satu benda yang mustahil buat Pakatan Pembangkang tu kan. Mungkin bagi kita rakyat Malaysia ni tau bahawa itu semua wayang diorang je. Tapi orang Sulu yang mencoroboh Lahad Datu tu? Diorang bukan tau apa - apa pun!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Kepala leper yang keluar idea (POKOK BERAHENG)langsung saya x respect>Oi POKOK BEREHENG pemimpin yang cerdek memikirkan dengan sumber yang ada bagaimana nak bagi raayat bahgia,pendapatan naik,kalau idea beri tanah ni budak2main pondok pun boleh.Cuba fikir sikit kalau 10 tahun PAS merentah,bagaimana gnerasi akan datang nk dapat tanah ,cukup ke tanah yang ada.Nak beri kpd raayat Felda Plantation,bila dh habis orang kemudian nak bagi apa.Orang cerdekk fikir macammana nak gunakan sumber terhad untuk kebaikan raayat.Kepala dia ni penuh tanahhhhhhhhhhhhh,semak keturunan dia!

    BalasPadam
  2. Kalau PR menag, agak-agak yang dapat tanah FREE kaum mana?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping