Berita Pahang

Rabu, Mac 06, 2013


Hahaha... nak tergelak pulak rasanya bila dengar cerita yang Si Foolziah ni meroyan tak tentu arah bila dia dapat 'surat cinta' dari pihak Majlis Perbandaran Kuantan.

Buat seketika, kita tinggalkan dulu kisah di Lahad Datu sebab isu tu dah membuatkan puak - puak Pakatan tu pening kepala. Tu belum cerita pasal duit Si Ketua Penipu tu lagi.

Baru - baru ni, Si Foolziah tu mengamuk bila pihak MPK hantar surat dan meminta dia untuk menurunkan bendera yang dipasang sekitar bandar Kuantan.
Pada hari jumaat 22feb 2012, Pejabat Ahli Parlimen Kuantan di Jalan Beserah di kunjungi oleh pegawai penguatkuasa MPK yang membawa arahan daripada Yang DiPertua Majlis Perbandaran Kuantan YH Dato Hj Zulkifli bin Hj Yaacob: meminta pihak saya menurunkan bendera parti Keadilan yang telah dipasang di tiang-tiang lampu disekitar Kuantan. 
Alasan yang diberikan ialah bahawa bendera parti tidak di benarkan dipasang di pusat bandar. Pihak kami juga diberi tempoh 2 hari untuk mencabut bendera2 parti tersebut dan kegagalan pihak kami mencabut akan mangakibatkan pihak MPK sendiri akan mencabut bendera tersebut.
Hah! Marah betul gayanya Si Foolziah tu kan? Nampak sangat dia meroyan tak tentu arah. Mungkin dia tak tau yang orang lain pun dapat surat yang sama.

Soal sama ada pihak MPK nak cabut bendera tu atau tidak, itu hak pihak MPK sendiri. Kot orang lain pun dapat surat, tak de la diorang meroyan tak tentu arah.

Apa yang MPK buat hanya menurut 'Standard Operation Procedure' atau SOP penguatkuasaan bagi Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).

Jadi, tak heran sangat la kalau pihak MPK nak keluarkan surat sedemikian kepada mana - mana pihak sekali pun. Paling tidak, diorang suruh bayar kompaun.

Di akhir kenyataan media Si Foolziah tu dia ada menulis dan menasihati MPK supaya menuruti 'Profesionalisma' dalam melaksanakan tugas.
Berkhidmatlah untuk rakyat dengan ikhlas dan berlaku adillah kepada semua, dan peganglah kepada kenyataan diri beliau sendiri. Rakyat pembayar cukai tuntut keadilan dan profesionalisma dari pihak MPK.
Bagi SH, apa yang dilakukan oleh MPK dengan menuruti SOP mereka sebagai sebuah badan penguatkuasaan PBT dah pun menuruti perkara tersebut. Diorang profesional buat kerja. Yang Si Foolziah tu je tak profesional bila meroyan tak tentu arah!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. TANYA SAMA JIJAH..KENAPA KATIL GOYANG...NANTI JAWAB JIJAH JAM OMEGA DAH HILANG
    TANYA SAMA BANG NON KENAPA KENAPA BATANG BENGKOK
    NANTI JAWAB BANG NON ..SEBARANG JOLOK
    TANYA SAMA JIJAH KENAPA LARI LARI
    NANTI JAWAB JIJAH REHAT DI RUMAH TURKI
    ADA SAPA NAK JAWAB....JAWAB LE ..

    BalasPadam
  2. bangang tak abis si thoron ni,,,,,kalu nak kata perlu bertindak dengan profesionalisme maka pihak MPK perlulah mengikut SOP yang telah lama digunapakai.....kalu pihak MPK bertindak secara sembrono je sesuai la jugak untuk dipersoal...ini tak pihak mpk baru suruh cabut bendera parti sendiri di bandar dah melenting dan memperlekeh sifat profesional pbt.....APTB

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping