Jumaat, Mac 15, 2013


Apa boleh buat. Kalau dah nafsu bergejolak didalam jiwa, memang buruk la padahnya. Cuma jenis manusia yang bercita - cita tinggi macam Si Wong Tick-Tack peduli apa.

Dia bukan tau nak hormat pada orang pun. Masuk tempat orang main redah je. Lepas tu buat huru hara. Habis dia kecohkan masyarakat setempat, dia angkat kaki.

Tengok apa yang dia buat kat Kuantan tu sudah la. Habis berkecamuk rakyat di Kuantan dibuatnya. Bila keadaan dah jadi huru hara, dia lari pulak ke Bentong.

Tapi, bila bercakap bukan main la. Nak berjuang untuk selamatkan alam sekitar la, untuk keselamatan rakyat la. Kepala Tengkorak Dia!!!

Apa yang Si Wong Tick-Tack ni buat hanya sekadar mahu menaikkan nama dia sendiri. Dia hanya nak orang kenal siapa dia. Itu je tujuan dia sebenarnya.

Semua yang dia buat sebelum ini hanya untuk menjadi popular. Bukannya dia nak berjuang untuk rakyat sangat. Kalau dia betul - betul ikhlas, kenapa dia tak bertanding di Kuantan?

Persoalan tu cukup mudah untuk dijawab. Tapi, Si Wong Tick Tack ni bukan kisah sangat. Yang penting, nafsu dia kena puas dulu. Yang lain cerita kemudian.

Menyedari hakikat itulah yang membuatkan ahli PKR pun kecewa bila dia kata nak bertanding di Bentong. Kecewa sebab apa? Sebab diorang sendiri tau, Si Wong Tick-Tack tu sekadar membunuh diri je!!! Dia takkan mampu menang punya!!!
BENTONG: Bekas Naib Pengerusi PKR Pahang, G Ponnusamy kesal kerana PKR memilih untuk tidak mempertahankan kerusi parlimen Bentong. 
Sebaliknya, parti itu memberi laluan kepada DAP untuk meletakkan calon Pengerusi Himpunan Hijau Wong Tack bertanding di kerusi tersebut. 
Ponnusamy yang pernah menjadi calon kerusi parlimen pada pilihan raya umum lalu hanya memperolehi 12,585 undi berbanding Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai yang berjaya memperolehi 25,134 undi. 
Pencalonan Wong sebagai calon DAP diumumkan oleh Setiausaha Agung Lim Guan Eng pada sidang media semalam. 
"Sebagai orang tempatan, saya optimis PKR boleh menang pilihan raya umum nanti. Saya tidak sabar untuk berada di lapangan semula," katanya semalam. 
Beliau berkata dirinya sedang mempertimbangkan secara serius untuk bertanding sebagai calon bebas, mendakwa pengerusi PKR negeri Datuk Fauzi Abdul Rahman cuba untuk merosakkan parti memandangkan beliau adalah bekas pemimpin Umno. 
"Di sebalik menghargai usaha dan sumbangan pemimpin akar umbi dan ahli-ahli pengasas, kami diketepikan seolah-olah kami tidak diterima," kata Ponnusamy lagi. 
Beliau mendakwa terdapat usaha untuk menyingkirkan beliau dari parti namun bertegas untuk setia bersama PKR. Berdasarkan perkembangan terbaru ini, beliau bersedia untuk disingkirkan. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:


  1. Ingat apa babi cina kata kat Melayu :
    'kasi melayu jadi hamba,
    kita cina komunis dan DAP
    mahu lihat melayu jadi kasut kita.
    kita kasi ini negara komunis perintah"
    -- feb1970 -- Chin Peng

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping