Rabu, Mac 06, 2013


Hehehe... tak tahan betul perut SH nak gelak bila baca wawancara yang dibuat dengan Si Mak Lampir tu. Dengan selamba badak je dia masuk bakul angkat sendiri.

Tapi, ye la. Bila lagi Si Mak lampir tu nak naikkan saham diri dia ye tak. Ini je la masa untuk dia menunjuk - nunjuk kepada rakyat harga diri dia yang sebenarnya.

Kata Si Mak Lampir tu, dia banyak kali turun padang sama ada sebagai ADUN atau pun Ahli Parlimen. Kata dia, cara tu lebih dekat dengan rakyat dan lain dari BN.
Rata-ratanya servis kepada rakyat itu  berbeza antara wakil rakyat Kerajaan Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR). Kita lihat budaya kerja BN mungkin dalam keadaan selesa, nampak kelekaan dan kecuaian.

Memandangkan kami wakil rakyat untuk penggal pertama, pastinya budaya kerja kami berbeza dengan sentiasa turun padang, mendampingi rakyat dan menyelesaikan masalah rakyat dalam kawasan. 
Sewaktu BN, rakyat tidak mengenali siapa ahli majlis, iaitu jawatan yang sangat penting dalam menyokong khidmat kepada rakyat adalah mengenali pihak berkuasa tempatan (PBT).


Rakyat kini mengenali Adun dan kerap berjumpa dengan Ahli Parlimen. Apabila turun pandang, kami memperkenalkan ahli majlis yang bertanggungjawab dengan sesebuah kawasan. 
Sebarang masalah boleh merujuk kepada mereka yang membuat kerja sepenuh masa. Dengan itu, rakyat berasa diri mereka dihargai berbanding dahulu, perbezaannya sungguh ketara. 
Ye ke dia rajin turun padang dan berjumpa dengan rakyat? Atau dia sekadar turun padang untuk menipu rakyat? Apa dia masalah rakyat yang dia dah berjaya selesaikan?

Rasanya, banyak lagi masalah rakyat yang dia tak 'settle'. Tu pun dia rasa diri dia dah banyak sangat membantu rakyat ke?

Biasanya, kita tengok Si Mak Lampir ni biasanya turun untuk berdemo je dengan puak - puak Pakatan tu. Bukannya diorang tu ada kerja lain sangat pun.

Dan lagi, kalau dia kata yang dia selalu turun padang untuk lebih rapat dengan rakyat. Tapi, apa gunanya dia nak perkenalkan Ahli Majlis dan sebagainya?

Bukan ke itu bukti bahawa Si Mak Lampir tu sebenarnya tak mampu nak selesaikan masalah tu sendiri. Dia perlu jugak orang tengah untuk membantu dia. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Mak Lampir turun padang cari mangsa untuk dihisap darahnya....ngeri tak boleh tidur malam ni terbayangkan kejelitaan Mak Lampir

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping