Isnin, Mei 13, 2013


"PAS tak de hak nak buat sebarang tuntutan!!!" - Demikian yang ditegaskan oleh pemimpin DAPigs terhadap tuntutan yang dibuat sebelum ini.

Ternyata PAS tidak akan sedikit pun diberi muka oleh puak - puak Pakatan Haramjadah ni waima diorang menang banyak mana kerusi sekali pun.

Itu baru diperingkat Negeri. Kalau diperingkat Persekutuan kelak, lagi la diorang tak mampu nak buat apa - apa. Hanya setakat jadi Pencacai je la nampak gayanya.

DAPigs selamanya akan menolak PAS sebagai kuasa dominan didalam Pakatan kerana mereka masih lagi ragu - ragu dengan pendirian PAS.

Jadi, untuk apa lagi PAS kekal bersama dengan Pakatan Pembangkang? Apa keuntungan yang mereka perolehi selain dari jadi Pak Angguk Saja kepada DAPigs?

Dimana maruah Islam? Dimana maruah perjuangan yang selama ini didokongi oleh pemimpin dan ahli - ahli yang terdahulu? Dah letak celah kangkang DAPigs ke?

Sedar la diri sikit. PAS takkan mungkin akan terus hidup didalam Pakatan. Mereka bukan setakat jadi Keldai Tunggangan DAPigs. Tapi PAS hanya ibarat alas kaki je bagi puak - puak haramjadah tu. Tak lebih dan tak kurang!!!
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Sungai Pinang, Datuk Teng Chang Khim berkata Pas tidak wajar menuntut lebih banyak jawatan exco dalam kerajaan Selangor kerana Pakatan bergerak secara koletif antara ketiga-tiga parti, PKR, DAP dan Pas.

Chang Khim yang juga bekas speaker kerajaan negeri sebelum ini berkata sebarang tuntutan Pas perlu mengambil kira kedua-dua partinya sekutunya berlandaskan konsep adil dan saksama.

“Itu perlu perbincangan di antara tiga parti di mana pembahagiannya perlu adil kepada semua pihak.

“Kita semua parti ini perjuangkan keadilan, jadi jika PAS mahu kerusi lebih, perlu tengok pada parti lain juga,” katanya ketika dihubungi Antarapos, hari ini.

ADUN DAP itu diminta mengulas kenyataan Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abdul Rani Osman yang menuntut lebih banyak jawatan exco kerajaan Selangor sebagai balasan bersetuju mengekalkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar yang baharu.

Keputusan PRU13 menyaksikan PAS dan DAP masing-masing memperoleh 15 kerusi DUN, PKR 14 kerusi, manakala Barisan Nasional (BN) 12 kerusi.

“Kita mahu minta pertambahan jawatan exco kerajaan negeri berbanding lima tahun lalu. Perkara ini juga diputuskan Pas Pusat termasuk calon yang layak memegang jawatan itu,” katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping