Sabtu, Jun 15, 2013


Inilah sifat PAS yang menyampah dek orang ni. Mudah sangat berubah pendirian dalam satu - satu isu. Baru kena tenyeh sikit, dah menggelupor buat 'U-Turn'.

Kalau sebelum ini, PAS kata buat Himpunan membantah keputusan SPR adalah satu tindakan yang tak mendatangkan sebarang faedah dan menolak ketentuan Allah.

Tapi, bila ditenyeh depan orang ramai, mula la masing - masing menggelupor nak ubah pendirian masing - masing. Kalau itu bukan MUNAFIK, kita nak kata apa lagi?

Semalam Si Husam Kambing merangkap Pencacai Abadi kepada Si Ketua Penipu tu kata, siapa yang tak datang Himpunan dianggap sebagai Pengkhianat.

Mereka disifatkan sebagai Pengkhianat kepada dakwah yang diasaskan pimpinan PAS yang terdahulu. Oi Husam! Sejak bila pemimpin PAS dulu suruh buat Himpunan?

Sedangkan sebelum ini PAS gugurkan perjuangan Negara Islam dan perlaksanaan Hudud, tak nak pulak dia kira sebagai Pengkhianatan?

Walhal, perjuangan Negara Islam dan perjuangan Hudud tu adalah asas kepada perjuangan pemimpin - pemimpin PAS sehingga ada yang sanggup mengorbankan diri.

Kita nak tanya Pak Ibharim ni. Mana yang sewajarnya digelarkan sebagai Pengkhianat? Yang tak hadir Himpunan atau yang melanggar kata - kata yang mereka luahkan sendiri?

Kalau setakat tak hadir Himpunan tahan jugak. Baru jadi Pengkhianat dunia. Ini mengkhianati kata - kata sendiri, lagi teruk sifatnya. Dah jadi Pengkhianat Akhirat pulak sebab tolak ketentuan Allah S.W.T!!!
SHAH ALAM - Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyangkal dakwaan yang menyifatkan tidak hadir ke perhimpunan Blackout 505 sebagai mengkhianati parti.

Tuan Ibrahim berkata, walaupun selaras dengan arahan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mahu kesemua pemimpin bersama dalam himpunan bantahan tersebut, namun memberitahu bahawa pemimpin yang tidak hadir bukan bererti tidak menyokong.

“Setiap arahan parti, semua pemimpin akur, tapi saya yakin kalau ada pun pemimpin tidak hadir sebenarnya bukan tidak menyokong tapi mempunyai komitmen atau uzur.

“Semua pemimpin Pas secara konsisten menyatakan sokongan terhadap himpunan itu,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang menyifatkan pemimpin-pemimpin Pas yang tidak menyokong himpunan Blackout 505 sebagai pengkhianat parti berkenaan.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Bila ada keikhlasan, tidak adalah percanggahan dan pertentangan. Sangat janggal perjuangan mrk, jelas kecelaruannya. Munafik atau tidak, waAllahu'alam !

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping