Selasa, Ogos 06, 2013


Apa la kita nak pertikaikan sangat pasal perangai anak beranak DAPigs ni. Dah memang semula jadinya perangai diorang ni begitu. Perangai Haramjadah.

Anak Bebal, Bapak Nyanyuk. Itu dah jadi lumrah bagi DAPigs. Apa cara sekali pun, diorang memang saja tak nak ikut arahan. Dan ianya tidak perlu nak dinafikan lagi.

Tujuan diorang nak menafikan arahan yang dikeluarkan oleh RoS tu hanya untuk memburukkan pihak Kerajaan. Nak tunjuk kononnya diorang ni ditindas.

Itu sahaja tujuan diorang. Bukannya diorang ada tujuan lain. Semua tu diorang buat hanya demi untuk meraih simpati dari kalangan rakyat.

Diorang nak tonjolkan kononnya Kerajaan ni Kejam, Kerajaan ni Zalim. Walhal, diorang sendiri yang bebal dan enggan mematuhi undang - undang.

Dalam isu berkaitan dengan CEC ni, yang Kejam dan yang Zalim pun diorang jugak. Diorang yang bertindak sedemikian terhadap ahli parti sendiri.

Dah banyak kali dah kita bagitau. Yang salah dalam isu pemilihan CEC ni bukan orang lain. Tapi salah diorang sendiri jugak. Diorang yang tak pandai nak mengira.

Dan yang buat laporan mengenai kepincangan dalam pemilihan CEC tu pun bukannya orang luar. Ahli mereka sendiri yang buat bantahan. Tu pun diorang tak faham jugak?

Inilah masalahnya dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang sanggup buat apa sahaja untuk meraih sokongan dan simpati dari rakyat. Semuanya demi untuk kepentingan Politik, bukannya untuk kepentingan rakyat!!!
SHAH ALAM: Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng kurang arif dengan Akta Pertubuhan 1966 yang diguna oleh Pertubuhan Pendaftar (ROS) bagi mengarahkan parti itu mengadakan semula pemilihan jawatankuasa eksekutif pusat (CEC).

Menurut Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzon Khairuddin undang-undang berkenaan diluluskan oleh Parlimen amat berkuasa dan DAP tidak ada jalan lain melainkan patuh kepada arahan yang dikeluarkan.

Katanya, Umno parti yang telah memimpin selama puluhan tahun sebelum ini juga terpaksa akur apabila pada 1988 ROS mengharamkan parti itu apabila didapati melakukan kesalahan semasa pemilihan.

Akta yang digunakan ROS merupakan akta yang diluluskan oleh Parlimen, nampaknya Lim Guan Eng sendiri selaku ahli parlimen tidak faham akta yang diluluskan parlimen, Akta Pertubuhan.

Akta ini memang berkuasa, Umno pernah diharamkan di bawah Akta ini, tahun 1987 tidak ada sebab untuk mana-mana parti politik untuk tidak mahu memahami atau mematuhi Akta Pertubuhan yang telah diluluskan oleh Parlimen.

"Kata putusnya ada pada ROS bukan ada kepada parti politik," katanya ketika dihubungi Antarapos di sini, hari ini.

Justeru, menurut Hamidzon, tidak ada parti politik yang boleh mengingkari atau mempertikaikan arahan yang dibuat oleh ROS.

"Jadi DAP kena akur pada setiap keputusan yang telah dibuat oleh ROS tidak ada jalan lain," katanya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping