Ahad, September 08, 2013


Selepas dia keluarkan kenyataan yang berjaya menaikkan kemarahan dikalangan orang Melayu berkaitan dengan Chin Peng, Si Karpal Whilchar ni buat hal lagi.

Kali ini dia cubanak alihkan isu dengan menyerang kembali Bekas Calon Parlimen Permatang Pauh, Dr. Mazlan yang mendedahkan 'BankLeaks' sebelum ini.

Kata Karpal, pihaknya memberikan tempoh 7 hari kepada Dr. Mazlan untuk menarik semula dakwaan yang telah dibuat terhadap dia dan Si Ketua Penipu tu.
Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini memberi tempoh tujuh hari lagi kepada bekas calon BN Permatang Pauh, Dr Mazlan Ismail untuk menarik balik fitnah terhadapnya berhubung pendedahan 6,000 keping surat pada awal bulan lalu.

Karpal menegaskan pemimpin Umno terbabit perlu segera mengemukakan permohonan maaf terhadapnya jika tidak mahu perkara tersebut dibawa ke mahkamah.

"Perkara itu (Anwar bayar RM50 juta) satu penipuan, saya sudah berikan mereka (Mazlan, NST dan TV3) notis guaman," katanya kepada pemberita selepas pelancaran bukunya di sini, hari ini. 
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas penyebaran kira-kira 6,000 laporan bertajuk Bankleaks Anwar-Karpal yang mendedahkan 'urus-niaga' oleh dua pemimpin tertinggi pembangkang itu yang telah tersebar secara meluas di Permatang Pauh sejak awal bulan lalu.

Surat layang itu mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim membayar Karpal lebih RM50 juta sejak 2008 bagi kos guaman dan rasuah untuk hakim dan peguam bela.

Tambah Karpal, sekiranya Mazlan enggan menarik balik dakwaan tersebut dan mengemukakan permohonan maaf terhadap beliau dan Anwar, pemimpin Umno itu boleh dikenakan denda dengan kos berganda sekiranya pendedahan itu terbukti fitnah semata-mata.

“Dia (Mazlan) sudah diberikan peluang untuk menarik balik tuduhan itu, tempoh tujuh hari sudah diberikan, jika ikut undang-undang dia boleh dikenakan bayaran berganda sebagai kos kerugian kerana berdegil menjawab notis guaman yang diberikan itu,” katanya lagi.
Hek eleh! Kot kalau rasa dia berada dipihak yang benar, buat apa lagi dia nak bagi tempoh kepada Dr. Mazlan tu. Kalau nak saman - saman je la!!! Buat apa cakap banyak!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Mungkin angka tu kecil sedangkan dia dapat lebih besar, amaun itu tidak tepat? Karpal patut nyatakan jumlah yang sebenar dia dapat supaya tidak timbul orang lain cuba memfitnahnya? Selagi dia tidak dedahkan, publik akan meneka-neka atau bertanya-tanya!

    Dia dah samana Nasaruddin belum berhubung statement karpal anti Islam !!!

    BalasPadam
  2. Dei kici, kalu rasa tak ada buat salah, kasi saman sajalah kici, no need release the press statement. Chiittttt, rascal.....

    BalasPadam
  3. Wang tidak boleh membuatnya berjalan seperti biasa, Wang juga tidak dpt memulihkan penyakitnya. Wang tidak dpt membeli segala2nya. kerana telah memperdayakan umat islam dgn menipu melalui profession guamannya. Wang juga akan membawa Karpal ke Alam Kubur. Kafir hanya mementigkan dunia. Anwar Ibrahim akan membantu Karpal di alam akhirat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping