Ahad, Oktober 06, 2013


Nampak gayanya blogger DAPigs ni tak puas hati bila dia dah puas digomol oleh kepimpinan parti tapi tak diendahkan. Dia hanya ibarat barang sampingan.

Ternyata dia hanya dipergunakan apabila diperlukan sahaja. Lepas puas memenuhi nafsu sendiri, maka DAPigs pun mula meminggirkan dia.

Sebab itulah dia acap kali akan memaki hamun kepimpinan parti dia sendiri sedangkan dulu dia jugak yang julang parti tu bagai menatang minyak yang penuh.

Dulu, dia jugak yang kata, DAPigs memberikan ruang yang lebih besar untuk memperjuangkan Melayu. DAPigs tak macam UMNO kata dia.

Tapi itu dulu. Sekarang dah lain pulak pendirian dia. Cuba kalau pemimpin parti DAPigs tu bagi dia jawatan, duduk dalam GLC dan sebagainya. Ada dia nak meroyan? Tak de der!!!

Dah tentu dia akan diam. Itu je ubatnya. Kalau tidak, sampai ke sudah la dia nak meroyan macam budak kecik!!! Orang macam dia ni berjuang bukannya untuk rakyat. Tapi sebaliknya, dia hanya berjuang untuk diri dia sendiri!!!
Bekas Ahli DAP, Aspan Alias mempersoal tindakan Karpal Singh yang mengugut Pertubuhan Pendaftar (ROS) berhubung pengiktirafan parti itu selepas menjalankan pemilihan semula Ahli Jawatankuasa Tertinggi (CEC) DAP 29 September lalu. 

Menurut beliau, Pengerusi DAP, Karpal tidak sepatutnya mengugut ROS memandangkan badan itu hanya menjalankan tugas mereka dalam menilai setiap perjalanan pemilihan semula parti tersebut. 

"Siapa Karpal nak ugut-ugut ROS? Sudah-sudahlah tu nak mengugut orang. 

"Sepatutnya DAP kena ikutlah syarat dan prosedur yang ditetapkan ROS, kalau tak mahu ikut, DAP nak ikut aturan siapa lagi. Tak boleh lah nak jadi bebas tak mahu ikut peraturan," tegas beliau ketika dihubungi Antarapos hari ini. 

Menurutnya lagi, DAP perlu akur dengan kehendak ROS memandangkan kesilapan pertama yang dilakukan pada CEC DAP Disember tahun lalu berpunca dari kesilapan mereka sendiri. 

Perkara itu seharusnya menjadi iktibar dan panduan kepada parti chauvinis itu untuk menjalankan pemilihan semula dengan lebih teliti dan mematuhi syarat yang ditetapkan.

"Masalah yang lepas itu pun DAP yang mulakan, bukan ROS. Apa syarat yang ditetapkan, sudah pasti DAP kena patuhi sebab ROS ini badan pentadbir, mana ada organisasi-organisasi lain yang tidak ditadbir, kena akurlah. Cukuplah dengan mengugut-ugut ni," katanya. 
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping