Jumaat, Oktober 25, 2013


Huh! Apa lagi yang mampu diperkatakan mengenai puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang ni memang suka buat kerja yang bukan - bukan.

Yang bersalah tu diorang anggap sebagai benar. Dan yang menjadi mangsa tu dianggap sebagai seorang penjenayah. Itu yang orang kata diorang ni 'Songsang'.

Tu pasal la sejak kebelakangan ini Pakwe Si Tipah Koyak tu tak henti - henti mengutuk dan mengkritik anggota keselamatan Negara sebab diorang pembela kepada penjenayah.

Lagi pun, apa yang nak diherankan sangat. Dasar perjuangan parti yang disertai oleh Pakwe Si Tipah Koyak ni pun hanya untuk membela nasib seorang peliwat. Jadi, anak buah dia ikut je la agenda yang dah ditetapkan oleh Si Ketua Penipu tu!!! 
Tanah kubur yang masih merah dan keluarga yang sedang berkabung, tiba-tiba seorang peguam PKR N. Surendran didakwa membuat kenyataan yang akan menambahkan kesedihan keluarga mangsa. 

Mengikut sumber, N. Surendran akan membela pengawal keselamatan yang menembak mati seorang pekerja Ambank semalam. 

Laporan memetik N.Surendran yakin pengawal keselamatan tersebut mengalami tekanan dan menjadi tugas untuk beliau mempertahankan pengawal Keselamatan tersebut dan mengelakkan hukuman gantung sampai mati jika pengawal keselamatan tersebut disabitkan dengan kesalahan membunuh. 

Keluarga pengawal keselamatan yang membunuh pekerja Ambank juga dilaporkan telah berjumpa dengan N. Surendran bagi membantu dalam kes pembunuhan ini.

JIKA BENAR DAKWAAN TERSEBUT, amat malanglah kepada rakyat Malaysia kerana penjenayah akan terus terbela dan mangsa akan teraniaya sampai bila-bila. 

Teman yakin peguam PKR ini akan menggunakan seluruh tenaga fikiran untuk memastikan pembunuh tersebut terlepas daripada hukuman dengan alasan-alasan teknikal di dalam undang-undang. 

Benar, yang dituduh wajar membela diri demi keadilan ditegakkan tetapi bagaimana pula keadilan kepada keluarga mangsa?

Inilah konsep liberal yang dibawa oleh Pakatan Rakyat. Kedaulatan undang-undang akan dicabar daripada segenap aspek. 

Seseorang itu akan terus dibela untuk “membersihkan diri” sehingga mengenepikan tuduhan asal melalui alasan teknikal. Inilah namanya kebebasan yang menafikan kebebasan orang lain.
Categories: ,

6 ulasan:

  1. yes betul..dia akan guna segala aspek teknikal..termasuk pengawal tu kemungkinan mengalami tekanan mental dr sbb masalah kewangan ke apa ke bla bla bla...
    tp tak terpk ke dia..akibat tindakan pengawal tu..punya ramai org dlm bank tu trauma...famili mangsa...rakan2 opis mangsa...tu dia patut bela gak tu...hasil akibat tindakan pengawal bank tu...dia patut bantu mangsa..rakan2 mangsa yg trauma..utk dptkan insuran yg beribu2..kalau bleh berjuta2 dr pihak insuran dan bank..dan syarikat keselamatan tu...huh...

    ni semua nak dptkan publisiti kerjaya peguam aje ni...

    -smh-

    BalasPadam
  2. hanyak peyampun yang kenal perompak...tu pasal dia nak bela kot

    BalasPadam
  3. Penjenayah boleh terus mengganas sebab ada pembela yang akan bersama mereka tahniah pakatan rakyat.

    BalasPadam
  4. PKR... tradisi membela penjenayah dan peliwat

    BalasPadam
  5. Kalau ada orang rogol si tipah koyak sampai koyak, s.surendren akan bela si progol itu hingga dibebaskan sebab salah teknik

    BalasPadam
  6. Siapalah kita..allah kan ada..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping