Rabu, Disember 18, 2013


Alamak mak ai!!! Bagi RM 30 ringgit je untuk rakyat beli kasut? Yang Menteri Besar, Exco dan ADUN sapu dua tiga puluh ribu sebulan. Rakyat dia bagi RM 30 je?

Yang itu pun diorang nak kecoh tak tentu arah? Yang itu pun diorang nak bising kompang satu Malaysia kata diorang ni bagus sangat? Agak - agak la wei!!!

Kot ye pun nak tunjuk yang diorang tu bagus, tak payah la beria sangat. Yang dapat bantuan RM 30 ringgit tu pun entah berapa orang je. Tak sampai dua tiga ratus orang pun.

Kiranya tak habis duit elaun puak - puak Rejim Pakatan kat Selangor tu. Diorang makan sebulan dua tiga puluh ribu. Goyang kaki je dah boleh dapat 5 angka sebulan.

Tu baru goyang kaki. Belum diorang goyang benda lain lagi. Kalau goyang benda lain, banyak lagi dapat rasanya. Cuma kena tau la bahagian mana yang nak kena goyang.

Puak - puak Rejim Pakatan Selangor tu ingat besar sangat ke RM 30 ringgit tu? Diorang ingat besar sangat dah jasa diorang bagi RM 30 ringgit tu untuk beli kasut?

Ada kuasa nak hapuskan konsesi tol pun diorang tak nak buat. Tapi sebaliknya, diorang pulak yang mentekedarah duit konsesi berjuta - juta untuk kepentingan diri diorang sendiri.

Duit rakyat jugak yang diorang kikis. Duit rakyat jugak yang diorang perah. Lepas tu diorang nak bagi pada rakyat RM 30 ringgit je untuk beli kasut? Hina sungguh!!!

Kalau setakat nak bagi baucer sebanyak itu, nasihat SH tak payah la. Simpan je la sendiri. Setakat RM 30 ringgit ni, orang mintak sedekah pun boleh dapat lebih dari itu. Tak payah tunggu Rejim Pakatan. Kalau nak bagi pun tak ikhlas, buat apa!!!
PETALING JAYA: Sistem pesanan ringkas (SMS) berkenaan pemberian baucar bernilai RM200 melalui Program ‘Jom Shopping Kembali ke Sekolah’  oleh kerajaan negeri Selangor yang tersebar di negeri ini merupakan SMS palsu.

Menurut satu kenyataan bersama dari Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor Dr Halimah Ali dan Ahli Parlimen (MP) Kapar Manivannan Gowin, SMS ini adalah satu perbuatan yang tidak bertanggungjawab dan merupakan fitnah kepada kerajaan Pakatan Rakyat (PR).

“Merujuk kepada pesanan SMS berkenaan bantuan baucar RM 200 diberikan adalah tidak benar dan palsu. Bantuan yang diberikan oleh kerajaan Selangor ialah baucar RM30 untuk membeli kasut sekolah,” kenyataan tersebut berbunyi.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping