Rabu, Disember 18, 2013


Mahu atau tidak, PAS sendiri kena mengakui bahawa tindakan mereka melantik Si Mat Syabun tu hanya mampu diibaratkan sebagai satu tindakan yang memalukan.

Malah, menurut seorang sahabat SH yang menyokong PAS sebelum ini, ianya hanya membuka aib PAS dan menonjolkan kelemahan mereka secara terang - terangan.

Sudah la sebelum ini PAS seringkali dilabel sebagai Anjing Kurap dan Keldai Tunggangan DAPigs. Dengan lantikan tersebut, membuktikan bahawa dakwaan yang dibuat benar belaka.

PAS jelas hanya mampu menjadi Barua kepada parti Ultra Chauvanist tu dan hanya meminggirkan hak ahli mereka diperingkat akar umbi.

Jika sebelum ini, PAS Pulau Pinang membangkitkan isu berkaitan dengan kedudukan mereka dalam Rejim DAPigs Penang. Ianya turut dibangkitkan dalam muktamar PAS yang lalu.

Mereka mengharapkan satu tindakan yang WAJAR diambil oleh pimpinan PAS Pusat. Mereka mengharapkan pembelaan yang sepatutnya mereka terima.

Tetapi malangnya, mereka telah ditikam hidup - hidup. Mereka dipaksa menerima ketetapan yang dibuat oleh pimpinan PAS Pusat tanpa mempedulikan tuntutan mereka.

Ahli - ahli PAS di Pulau Pinang tu hanya diibaratkan sebagai korban kepada Serigala Lapar yang terdiri dari kalangan puak - puak Ultra Chauvanist yang memusuhi Islam.

Semua orang tahu pendirian Si Mat Syabun tu terhadap DAPigs. Dia merupakan Barua Abdi kepada DAPigs sejak dari dulu lagi. Malah, Si Mat Syabun tu sanggup buat apa sahaja.

Hanya dia yang sanggup cium bontot DAPigs tu secara terang - terangan. Maka sebab itulah Si Mat Syabun tu jugak yang dipilih dan dilantik menjadi Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang.

Selain itu, lantikan Si Mat Syabun tu jelas membuktikan bahawa PAS memang menghadapi masalah dalam kepimpinan. Mereka jelas KETANDUSAN dari segi kepimpinan pelapis.

Perkara itu jelas memalukan bukan sahaja PAS Pulau Pinang, malah seluruh saf kepimpinan PAS diseluruh Malaysia. Macam dah tak de orang sangat yang nak dilantik.

Tapi, itu semua kehendak mereka sendiri. Kita tengok la apa nasib puak - puak PAS tu selepas ini. Adakah mereka dapat pembelaan yang sewajarnya, atau adakah mereka akan terus jadi abdi kepada DAPigs? Tu korang fikir la sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping