Isnin, Disember 16, 2013


Memang lawak betul la Ketua Penerangan Parti Angguk Saja ni. Apa sahaja kenyataan yang keluar dari mulut dia, memang akan disahut dengan gelak ketawa.

Mana tidaknya. Secara tak lansung, cara dia nak mempertahankan Si Mat Syabun tu boleh kena pada batang hidung dia. Dia nak kutuk orang, tapi terkutuk kawan sendiri.

Sebelum ini, Si Mahfuz Bean tu mengibaratkan pendedahan yang dibuat oleh Kementerian Dalam Negeri mengenai fahaman Syiah seperti orang menjual telur.
“Apa bukti gred A, gred B KDN? Macam pembekal telur ayam yang ada gred A, gred B dan Omega 3.

“Apabila KDN kata hanya 1,500 rakyat Malaysia di Selangor, Perak dan Johor menganut fahaman Syiah terbukti ia langsung tidak merbahaya kepada negara,” katanya kepada The Malaysian Insider.
Secara tak lansung, kenyataan Si Mahfuz Bean tu memberikan gambaran bahawa Si Mat Syabun tu juga umpama sebijik telur yang ada gred tersendiri.

Kan kena pada batang hidung Si Mat Syabun tu bila Si Mahfuz Bean tu keluarkan kenyataan sedemikian? Tak malu ke Parti Angguk Saja tu ada Ketua Penerangan macam ni?

Andaikata SH la yang dilantik jadi Ketua Penerangan PAS, dah tentu - tentu SH takkan bagi alasan yang sedemikian. Kalau bercakap dengan budak tadika boleh la.

Sepatutnya, sebagai sebuah parti yang KONONnya nak memperjuangkan Islam, Si Mahfuz Bean tu perlu menjelaskan apa maksud Syiah tu yang sebenarnya.

Dia perlu memberi penerangan yang jelas mengenai Syiah dan bagaimana ianya diamalkan. Selain itu, dia perlu buat perbezaan diantara amalan Syiah dan Sunnah Wal-Jamaah.

Baru la betul dia berdakwah secara Islam. Ini tidak. Main bercakap ikut sedap kepala lutut tanpa memberikan input yang sewajarnya, nak berdakwah apa kejadahnya!!! 

Tapi, apa boleh buat ye tak. Dah tahap mentaliti Si Mahfuz Bean ni pun tak setinggi mana. Dia anggap Syiah tu pun sebagai 'Kuih Raya'. Jadi, mana la dia tau nak menjelaskan kepada orang ramai apa maksud Syiah tu. Sebab tu la Si Mahfuz Bean ni hanya dianggap sebagai pelawak je!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping