Selasa, Februari 04, 2014


Kalau sebelum ni, semua musibah yang menimpa diri dia dipersalahkan UMNO. Semuanya salah UMNO belaka bagi dia. Tak de yang tak salah UMNO ni. Salah belaka.

Semua yang berlaku dalam Malaysia ni, salah UMNO. Jalan berlubang salah UMNO, hujan lebat salah UMNO. Banjir pun salah UMNO. Kiranya salah UMNO la semuanya.

Hakikatnya, dia lupa bahawa apa yang berlaku dalam hidup kita didunia ni adalah ketentuan Allah belaka. Tapi cara dia tu jelas menunjukkan yang dia menolak ketentuan Allah S.W.T.

Dia lupa bahawa setiap yang berlaku itu ada khifarahnya, ada hikmah disebalik kejadian tersebut. Bukannya saja - saja je ianya berlaku tanpa sebab musabab yang tertentu.

Jadi, tak payah la dia nak menyalahkan orang tak tentu arah bila musibah sedemikian menimpa diri dia sendiri. Takut nanti, lain pulak hukum yang terpaksa dia tanggung.

Kalau dulu, puak - puak dia jugak suka menyalahkan pasukan keselamatan Negara dengan pelbagai tuduhan yang bukan - bukan. Macam - macam gelaran diorang lemparkan.

Nah!!! Sekarang bila dia sendiri yang kena samun, dia nak salahkan sapa pulak? Kenapa siapa dia nak mengadu untuk diambil tindakan yang sewajarnya? 

Bukan orang yang dia maki tu jugak yang dia cari untuk selesaikan masalah dia? Bukan orang dia maki hamun tu jugak yang terpaksa bantu dia selesaikan masalah tersebut?

Itulah khifarahnya. Orang yang dia suka kutuk, keji dan maki hamun tu jugak la yang tolong dia. Orang tu jugak la yang akan selesaikan masalah dia nanti. Bukannya Unit Anal Parti Angguk Saja tu nak tolong dia pun!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping