Isnin, Februari 03, 2014


Tengah orang sibuk bercerita pasal PRK Kajang, timbul pulak cerita pasal seorang pemimpin yang katanya cuba nak menyembunyikan Kebenaran dari dipersoalkan oleh orang ramai.

Cerita tu pulak didedahkan melalui sebuah blog Pro Pakatan yang memaparkan imej seorang pemimpin tersebut. Cuma blog tu tak de la bagitau siapa pemimpin yang dimaksudkan.

Maka sebab itu SH pun kata, ini bukan cerita pasal Si Nurul Izzah tu. Dalam artikel blog Pro Pakatan tu tak de pun disebut nama anak kesayangan Si Ketua Penipu tu. Jadi, jangan pulak dia nak songeh tak tentu arah!!! Orang bukan nak bercerita pasal dia je 24 jam!!!
Baby Bump' atau benjolan pada perut bagi perempuan baru-baru mengandung ini bukanlah satu perkara yang asing bagi yang dah berkahwin. Tapi 'baby bump' pada perut orang yang dikatakan sudah sah bercerai?  Itu sudah jadi lain.

Ini merujuk kepada persoalan yang dibangkitkan beberapa pihak berhubung seorang pemimpin Pakatan Rakyat yang baru-baru ini disahkan sudah bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur, tapi dikesan mempunyai 'baby bump' pada perutnya.

Persoalannya sekarang, milik siapa baby itu? Takkan bekas suami, sebab dengar kata dah tak duduk sebumbung beberapa bulan sebelum disahkan bercerai Disember lepas?

Orang yang mempersoalkan perkara tersebut kepada aku, tidak bercakap kosong dalam hal ini, tapi merujuk kepada sekeping gambar yang sedang bertebaran di media sosial dimana jelas menunjukkan kewujudan 'baby bump' tersebut.

Memang kalau nak diikutkan, isu ini kecil saja. Selain gambar itu masih boleh dipertikaikan kesahihannya, mengandung tanpa menikah di Malaysia ini sudah jadi perkara biasa, tidak ada apa yang nak dihairankan. 

Malah, di beberapa tempat, sudah diwujudkan baby hatch bagi mereka yang termengandung untuk menyerahkan bayi tersebut bagi dipelihara oleh mereka yang layak.

Bagaimanapun, sebagai seorang pemimpin politik, berbangsa Melayu dan beragama Islam pulak tu, isu ini besar dan ada kesan yang mendalam (kalau betul), lebih lagi kepada generasi pertengahan dan lanjut usia yang rata-rata masih kolot pemikiran mereka. 

Apatah lagi dalam situasi pemimpin berkenaan yang dikatakan sudah sah bercerai dan dalam masa yang sama, dikatakan sudah pun mempunyai calon suami yang bakal mengambil alih tempat suami lama, perkara ini tidak boleh dibiarkan begitu saja, perlu ada penjelasan segera.

Lagi lama diam, lagi macam-macam spekulasi timbul, kita tidak mahu itu.Penjelasan itu nanti, mestilah dalam erti kata yang menyeluruh, dengan laporan doktor dan bukti DNA (kalau perlu), bukan setakat beberapa patah perkataan dalam akaun Twitter saja.
PS: Kalau cerita dalam artikel blog Pro Pakatan tu ada kaitan dengan Si Nurul Izzah, dia tunggu apa lagi. Pegi la saman blog tu!!! Jangan buat tak tau pulak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. mintak faskh ketika mengandung? bodoh betina ni mcm mana laki dia nk lafaz..sbb HARAM talak ketika mengandung.. bodo.. bapak sial..anak bodo!

    BalasPadam
  2. Ingatlah Allah Maha Melihat. allah Maha Mengetahui...yg korg belum tahu kesahihannya dah sebok2 nak BAWAK MULUT PEHALNYA ADMIN??? Admin punya cerita ni dah masuk bawah KATA HASUTAN nih... Nanti saya bg link ni pada pihak berwajib utk siasat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping