Isnin, Februari 03, 2014


Itulah diantara persoalan yang menjadi tanda tanya tatkala keBIADAPan Si Teresa Kok tu buat terhadap Perdana Menteri Malaysia sempena ucapan Tahun Baru Cinanya.

Paling memalukan ialah apabila persoalan tersebut diajukan oleh penyokong - penyokong Pakatan Haramjadah tu sendiri. Semuanya kerana tindakan UMNO sendiri sebelum ini.

Jelas, apa yang dilakukan oleh Si Teresa Kok tu merupakan satu penghinaan terhadap kepimpinan Negara. Takkan itu pun UMNO masih mahu berdiam diri? Atau diorang memang takut nak ambik tindakan?

Apa gunanya NGO dan Sayap Pemuda UMNO hanya mampu membuat laporan Polis bagi mendesak supaya tindakan diambil terhadap penghinaan tersebut? Bukan ke ianya hanya menghabiskan masa je?

Malah, Naib Presiden UMNO sendiri pun hanya sekadar mampu mengutuk dan mengecam tindakan Ahli Parlimen Seputeh tu sahaja. Adakah itu sahaja sudah memadai?

Walhal dalam masa yang sama, Ahli Parlimen Seputeh tu dengan angkuhnya mengatakan bahawa dia tidak akan meminta maaf diatas penyiaran video tersebut sebelum ini.

Si Teresa Kok tu jugak turut mendakwa kononnya video tersebut dibuat sebagai bahan lawak jenaka dan sindiran Politik semata - mata. Dia sendiri mengaku tak rasa bersalah.

Nah!!! Adakah penghinaan sedemikian hanya wajar kita anggap sebagai satu bahan jenaka dan sindiran semata -mata tanpa mengambil tindakan yang lebih tegas?

Dah kita ingatkan sebelum ini. Puak - puak Pakatan Haramjadah ni bukannya reti bahasa. Diorang ni bukannya tau serik. Dah kena saman sebelum ni pun diorang masih nak berlagak sombong.

Jadi, tak payah la kita nak tunjuk baik sangat dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Asyik kita je yang nak berdemokrasi dengan diorang apa gunanya. Tak mendatangkan faedah lansung.

Kamon la UMNO. 'Show some balls'. Jangan sekadar pandai nak mengutuk dan mengecam je. Tapi disuruh untuk ambik tindakan, tak berani pulak. Kalau setakat bercakap, mengutuk dan mengecam je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. UMNO dah tak ada amnuu. Kalau saman pun boleh dimaafkan. Buang masa dengan UMNO. Aku pun nak serahkan keahlian aku. Dah meluat dengan UMNO.

    BalasPadam
  2. entah la bang...najib tu memang mengundang untuk di hina...memang dia tak boleh mentadbir negara...jangan kan teresa cock ni..aku yang melayu pun memang rasa marah dan geram je dengan najib kesan decision bahlol yang sering dia utarakan...memang tak layak langsung jadi pemimpin negara...

    BalasPadam
  3. Teresa cock sudah tukar nama kpd Teresa Lancau.

    BalasPadam
  4. Persoalan agama dan bangsa bukan persoalan UMNO. Jika islam dan melayu diperkotak katikan maka seluruh bangsa melayu yang beragama islam seharusnya bangun dan menentang. Jangan hanya menyuruh UMNO. Melayu PAS dan PKR juga seharusnya mempertahankan apajua penghinaan dan sikap kurang ajar bangsa lain terhadap bangsa melayu. Semua yang berlaku adalah tanggungjawap keseluruhan ahli politik dalam negara. Untuk mendapat kuasa maka apa jua perkara yang boleh menerima sokongan akan dipergunakan untuk kepentingan poloitik mereka. Maka itu DAP akan terus mempersenda pemimpin UMNO dan akan mengunakan agama untuk membuat provokasi. Syabas dan tahniah kepada pemimpin DAP kususbya yang berbangsa cina kerana dapat mempermainkan melayu yang bodoh dan tuli.

    BalasPadam
  5. aku mmg dah tak yakin ngan pemuda umno ni...semua dah takde telor...dorang nakkan jawatan semata2 utk diri dorang sendiri je...mana armand azha yg dulunya nampak taring?takkan terikut2 ketua korang tu?kj tu kalau melibatkan org lain mmg dia cepat respon tapi kalau kena kat partinya sendiri...buat bodohh je....bangang betul le sapa yg pilih dia jd ketua pemuda...kalau ada antara dorang bc kenyataan aku ni...jangan bagi mcm2 alasan...aku nak tgk hasilnya...itupun kalau korang betul2 ada telor...kalau tak...join je puteri umno...


    azhar

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping