Sabtu, Mei 03, 2014


Heh!!! Macam mana la orang boleh anggap dia ni 'Pandai' sangat ek. Kalau tengok pada gaya dia bercakap tergagap - gagap tu pun kita dah tau dia ni tiga suku.

Dalam keadaan sekarang ni, nampak sangat Si Khalid Ibrahim tu sengaja nak membunuh diri dengan mengeluarkan kenyataan seperti yang dibuat semalam.

Dia tak fikir lansung kedudukan dia yang tengah sibuk bertanding bagi merampas jawatan dari Si Azmin tu dalam pemilihan parti yang diadakan pada ketika ini.

Ini semua 'Buah Tanggung' yang boleh dipergunakan oleh puak - puak Pro Azmin untuk menjahanamkan nama baik dia dalam pemilihan. Takkan itu pun dia tak tau?

Tatkala semua orang sibuk membantah dan menolak perlaksanaan GST, Si Khalid Ibrahim ni boleh pulak buat kenyataan menyokong perlaksanaan GST.

Cuma kata Si Khalid Ibrahim tu, buat masa ini bukan waktu yang sesuai untuk melaksanakan sistem cukai tersebut memandangkan keadaan rakyat sedia ada.
"Bukan masanya untuk laksanakan GST kerana keadaan pendapatan (rakyat) sekarang tidak seimbang. Apabila cukai dikenakan, orang yang kurang berduit akan merasa beban," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis penyerahan kunci Masjid Darul Ibadah di Ijok di sini hari ini.
Heh! Pandai pulak dia kata yang rakyat sekarang ni tak mampu nak bayar cukai GST tu. IRONIKnya, dia jugak yang menaikkan kadar cukai tanah di Selangor sebelum ini.

Kalau nak sekadar 1% hingga 5% tahan jugak. Ini naik sampai berlipat kali ganda, apa kejadahnya? Tak ke itu membuktikan yang dia sendiri pun tak de perikemanusiaan?

Itu belum cerita pasal cukai pintu, lesen perniagaan yang dinaikkan sampai tahap 300 peratus. Lagi la membebankan rakyat. Pun dia masih tak sedar diri jugak ke?

Tapi dari sudut, ada betul jugak apa yang dinyatakan oleh Si Khalid Ibrahim tu. Perlaksanaan GST tu memang tak sesuai lagi buat masa ni.

Cuma bukan sebab rakyat tak mampu atau sebab rakyat belum bersedia. Sebaliknya pada ketika ini bukan Pakatan Haramjadah tu yang memerintah. Tu sebab la masanya belum sesuai. Kalau Pakatan dah memerintah, diorang tetap laksanakan jugak GST tu nanti!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping