Sabtu, Mei 03, 2014


Huh!!! Kalau biasanya kita dengar ayat tu ditujukan oleh puak - puak PAS terhadap orang UMNO. Tapi sekarang ni dah terkena pulak pada batang hidung diorang sendiri.

Biasanya diorang dok tujukan ayat seperti, "Orang UMNO tak takut Hukum Tuhan" atau "Orang UMNO tolak Hukum Islam". Sekarang, apa pulak yang diorang nak kata?

Hanya semata - mata kerana tidak bersetuju Hudud PAS dilaksanakan pada ketika ini membuatkan puak - puak Parti Angguk Saja tu melabelkan ahli UMNO sebagai Kafir.

Jadi, adakah mereka sanggup buat benda yang sama dan mendakwa Peguam PAS ni pun Kafir kerana jelas mahu hukum Islam tersebut ditangguhkan?

Tambah malang ialah apabila kenyataan tersebut dikeluarkan bila berdepan dengan orang Bukan Islam. Nampak sangat la Si Peguam PAS ni hanya nak bermain Politik.

Persoalannya, adakah Si Peguam PAS tu tak takut dengan Hukum Islam apabila jiwanya jelas tidak bersetuju sekiranya Hukum tersebut dibentangkan di Parlimen kelak?

Apa yang nyata, jiwa Si Peguam PAS ni pada asasnya menentang perlaksanaan Hukum tersebut apabila dia menyatakan bahawa ianya perlu ditangguh.

Jadi, tak salah sekiranya kita pulangkan semula ayat ni kepada mereka;  "Hukum Islam ni tak perlu bertangguh sebab Hukum Islam ni Hukum Tuhan. Tuhan tak tunggu sama ada manusia tu bersedia atau pun tidak untuk melaksanakan hukum!!!"
Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat Mohamed Hanipa Maidin mengakui bahawa pelaksanaan hukum hudud perlu ditangguhkan‎ sehingga rakyat Malaysia benar-benar bersedia menerima undang-undang Islam tersebut.

Bagaimanapun, menurut Hanipa, ia merupakan pendapat peribadinya dan tidak mewakili pendirian PAS yang mahu pelaksanaan undang-undang Islam itu disegerakan.


"Pandapat saya, hudud bukan merupakan keutamaan. Bagaimanapun sebagai pemimpin saya kena mempertahankan agenda politik parti," katanya pada satu forum "hudud@Malaysia?" bertempat di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur (KLSCAH) di Kuala Lumpur.
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Nak tangguh lagi ke. Ada harapan spendar besar kali kedua akan lebih besar kot.

    BalasPadam
  2. Ini lah munafik ! Berpura-pura dalam masa yang sama menghancurkan Islam dari dalam...

    BalasPadam
  3. Perintah wajib, bila berkuasa wajib jugalah dilaksana, selagi tak laksana selagi tu lah menanggung, tak kira lah pas ke umno.
    Mcm wajibnya haji, bila berkuasa berupaya utk berhaji wajib lah pergi. Klu cakap je tp tak buat apa pun, tak de maknenye.

    BalasPadam
  4. Wei ko semua tak kenal PAS ke? Parti sesat lagi menyesatkan. Terutama pimpinan nya.

    BalasPadam
  5. PAS nak laksana Islam pun kena cari tempat cina

    BalasPadam
  6. Pemimpin Pas ni memang Bacul, kerana trlampau takut kepada China, kesian2 peguam pas ni, PEGUAM pun pengecut? tak ada batu ke?

    BalasPadam
  7. Apa cerita Tuan Peguam!!!!!!!!!!!!!!! Dr Mahathir dah lama cakap pasal hudud ini. Bukan tak setuju tapi belum masanya lagi. Beri pendidikan dulu dan perkemaskan kertas kerjanya. Be profesional bukan tarap sekolah menengah. Kalau sesama geng pun tak sepakat memang patut pun dinamakan PAKATAN HARAMJADAH. Jadi muhasabah dulu. JANGAN SALAHKAN MUSUH!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping