Sabtu, Mei 03, 2014


"UMNO Pondan" kata Si Mahfuz Bean. Kenyataan tersebut dikeluarkan tatkala Si Ketua Penerangan PAS tu mencabar UMNO supaya membentangkan Hudud di Parlimen.

Apa yang pasti, Si Mahfuz Bean tu sebenarnya cuba nak mengelakkan diri dari menjadi wakil kepada PAS untuk membentangkan Rang Undang - Undang tersebut di Parlimen.

Malah cabaran yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean itu dilihat sebagai satu cubaan untuk menutup kemaluan diri dia sendiri kerana GAGAL menyakinkan rakan dalam Pakatan.

Umum mengetahui bahawa PAS kuat diasak oleh puak - puak DAPigs dan PKR dalam bab isu perlaksanaan Hukum Hudud tu untuk sekian lamanya.

KeGAGALan PAS bukan sahaja ditahap mahu mendapatkan sokongan, malah untuk memberi pemahaman kepada rakan Pakatan itu juga ternyata TIDAK BERJAYA.

Sebaliknya, DAPigs dan PKR masing - masing tetap tegas menolak cadangan perlaksanaan Hudud yang mahu dibentangkan secara persendirian oleh Rejim PAS Kelantan.

Maka, disebabkan keGAGALan itulah yang membuatkan Si Mahfuz Bean tu menjadi tak tentu arah kerana ianya menjadi tanggungjawab dia untuk meraih sokongan mereka.

Sebagai Ketua Penerangan, diantara tugas - tugas Si Mahfuz Bean tu ialah untuk memberikan penjelasan mengenai sebarang isu yang dibangkitkan, terutama isu Hudud.

Sama ada penerangan kepada ahli parti mahupun diperingkat Pakatan, ianya menjadi amanah yang perlu dipikul oleh Si Mahfuz Bean tu secara bersendirian.

Namun jelas Si Mahfuz Bean tu bukan sahaja GAGAL meraih sokongan, malah dia juga turut GAGAL untuk memberi pemahaman kepada rakan Pakatan mengenai isu Hudud.

Tambah memalukan ialah apabila keGAGALan Si Mahfuz Bean tu tidak hanya terhenti disitu sahaja. Malah ianya turut menular dalam kepimpinan PAS sendiri.

Dikalangan pemimpin PAS terutama yang menjadi Ahli Parlimen sendiri pun yakin bahawa Hukum Hudud itu TIDAK MAMPU untuk dilaksanakan.

Waima Rang Undang - Undang tersebut diluluskan dalam sidang Parlimen, masih ada dikalangan pemimpin PAS yang skeptikal terhadap cadangan tersebut.

Mereka masing - masing memberikan pandangan bahawa isu perlaksanaan Hukum Hudud ini masih belum sampai pada waktunya. Maka ianya tidak perlu untuk dibentangkan.

Dua diantara pemimpin PAS sendiri telah memaklumkan perkara tersebut. Salah seorang daripada mereka ialah Si Peguam PAS tu sendiri. (Klik Sini)

Nah!!! Sekarang siapa yang Pondan? Sebenarnya Si Mahfuz Bean tu sendiri yang Pondan kerana GAGAL meyakinkan bukan sahaja rakan Pakatan, malah pemimpin PAS sendiri.

Si Mahfuz Bean tu bukan sahaja TAKUT dan BACUL nak jadi wakil untuk membentangkan Hukum tersebut, tetapi dia juga turut GAGAL memberi pemahaman kepada rakan - rakan dia sendiri.

Malah dia juga boleh dianggap TIDAK AMANAH dalam menjalankan tugas. Kalau dah BODOH tu, BODOH la jugak!!! Tak payah la dia susah - susah nak menafikan perkara tersebut dan sekadar memalukan diri sendiri depan orang ramai!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. kah!..kah! ...Kah!..sebiji kena lambak atas muka.mana nak bubuh muka?.guna akal sebelum bercakap.jangan jadi kaldai membawa kita, satu apa pun tak tahu isinya.sabar!.....

    BalasPadam
  2. kahkahkah tak payah layan la si samdol ni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping