Isnin, Julai 21, 2014


Ini beza diantara dua pemimpin yang disebut - sebut nak jadi Menteri Besar bagi menggantikan Si Khalid Ibrahim tu yang katanya akan ditukar selepas Aidilfitri nanti.

Calon pertama ialah Si Wan Omega, Presiden parti yang Paling Kecoh dalam Malaysia pada ketika ini yang juga merupakan isteri kepada Si Ketua Penipu tu.

Melihat dari pemilihan PKR, kerjasama Nurul Izzah-Rafizi- Saifuddin yang dilihat mendapat sokongan Si Ketua Penipu tu tetap GAGAL menguasai pemilihan dari kumpulan Azmin.

Maka sudah tentu Si Ketua Penipu tu mahu isteri dia untuk menjadi Menteri Besar berbanding Si Azmin sebelum dia disumbatkan ke dalam penjara kelak.

Tapi risokonya, Si Wan Omega tu mungkin mengalami nasib seperti Shahidan Kassin dan Idris Jusoh apabila mendapat penentangan dari pihak Istana.

Majlis angkat sumpah boleh dilengah - lengahkan bagi menolak pencalonan Si Wan Omega tu untuk menjadi Menteri Besar dengan alasan dua seorang wanita.

Pada ketika itu, pertembungan PKR dengan pihak Istana akan berlaku dan Si Wan Omega tu akan menjadi mangsa 'Kambing Hitam' yang dikorbankan oleh Si Suami dia sendiri.

Hakikatnya, PKR dah banyak dihujani masalah, jadi adakah perlu untuk mereka menambah lebih banyak masalah dengan penolakan terhadap Presiden sendiri untuk menjadi MB?

Apa yang pasti, Si Wan Omega tu jugak yang kesiannya. Dia terpaksa pikul satu persatu amanah parti biar pun tanpa kerelaan diri sendiri sebab suami dia suka buat masalah.

Calon yang kedua ialah Si Azmin Ali tu, abang kepada Si Azwan Ali, artis Si Mulut Longkang yang ber-Perangai Hodoh suka maki orang sesuka hati dia dalam laman media sosial tu.

Sejak mula timbulnya Gerakan 'Asal Bukan Khalid' sangat - sangat menguntungkan Si Azmin tu sehingga ada yang sanggup merelakan Si Azmin tu menjadi MB Selangor.

Biarpun sebelum ini mereka merupakan diantara penentang kuat terhadap perkara tersebut namun mereka sudah tidak ada jalan lain melainkan terpaksa menyokong Si Azmin tu.

Tapi, ianya bukan sebab Si Azmin tu dah berubah dari Perangai Hodoh dia. Sebaliknya kerana status Si Khalid Ibrahim tu sendiri yang menjunam teruk.

Cuma prestasi Si Khalid Ibrahim tu jatuh bukan kerana dia GAGAL menjaga Kebajikan Rakyat. Bukan sebab rakyat Selangor yang tak suka pada dia. 

Tapi disebabkan ada pihak tertentu yang tak puas hati dengan apa yang Si Khalid tu buat tidak menguntungkan mereka, maka sebab itulah diorang jadi tak puas hati.

Nak pulak dikalangan mereka yang secara TERPAKSA kerja dengan Si Khalid Ibrahim tu. Lagi la diorang tak puas hati sebab tak dapat keuntungan peribadi.

Bagi Si Azmin tu, asalkan Khalid tak jadi Menteri Besar, ianya sudah merupakan satu kemenangan meskinpun Si Wan Omega tu yang menjadi Menteri Besar kelak.

Kemenangan mengekalkan kedudukan sebagai Timbalan Presiden sudah cukup untuk Si Azmin tu meluaskan pengaruhnya dalam keputusan Negeri asalkan Khalid tak de disitu.

Di pihak Istana pula, peluang untuk Si Azmin tu untuk menjadi Menteri Besar berbanding Si Wan Omega tu lebih cerah biarpun dia tak dicalonkan sebagai Exco selepas PRU yang lalu.

REALITInya, semua keputusan ni perlu dibuat oleh Si Ketua Penipu tu sendiri dan mendapatkan sokongan dari kalangan rakan - rakan lain dalam Pakatan Haramjadah tu. Pening la kepala dia dibuatnya. Layan Chinadoll pun tak de pening macam ni!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. wan azizah ada credible ke nak jadi MB..jadi adun kajang pun tak mampu...kalau ada pertandingan Bandar terkotor sudah tentu kajang jadi juara...kawasan perumaham kajang sampah tidak di kutip, longkang besar kotor...tempat aedes memang kajang dan bangi terkenal....apa lu buat jijah weh...lu laki lagi tak guna...gila kuasa...cepat lah masuk penjara...muka boring nak tengok..

    BalasPadam
  2. Party keroni anak beranak, boleh lingkup kalau mereka ni berkuasa silap2 kena jual dgn Yahudi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping