Sabtu, Julai 12, 2014


Heh!!! Dah ketandusan artis ke Dewan Muslimat PAS ni sampai terpaksa pulak nak buat artikel mengorat tiga orang artis yang baru berhijrah pakai tudung ni?

Ke mana hilangnya artis - artis yang sebelum ini dibanggakan oleh PAS? Ke mana hilangnya kelibat Ostazah Ecah yang pernah bertanding dalam PRU 13 tu?

Apa dah jadi dengan Ostazah Pening yang kuat meroyan tak tentu arah sampai tahap main cakar - cakar suami dia sendiri sebelum bercerai?

Persoalan itu yang menjadi tanda tanya tatkala membaca artikel yang keluar dalam laman blog Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS ni. Diantara yang disebut:

Kenapa secara tiba - tiba dia tergerak hati nak memuji - muji tiga orang artis yang pakai tudung baru - baru ni sedangkan sebelum ni diorang tak de cakap apa pun?
Dewan Muslimat Pas juga mengambil kesempatan ini mengucapkan tahniah kepada pelakon dan pengacara, Fara Fauzana dan Neelofa, dua orang pengacara Nona TV3 yang turut mengenakan hijab baru-baru ini. Alhamdulillah syukur.

Inilah kecantikan dan ketenangan Islam dan apa yang pasti benarlah firman ALLAH SWT.


"DIA lah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang-orang Mukmin untuk menambah keimanan atas keimanan mereka (yang telah ada). Dan milik ALLAH bala tentera langit dan bumi, dan ALLAH Maha Mengetahui, Maha Bijaksana". (Al Fath:4)
Betul la diorang nak ambik barakah dibulan Ramadhan. Tapi kenapa baru sekarang diorang nak puji langkah yang dilakukan oleh artis yang pakai tudung ni?

Kenapa tidak dari dulu lagi diorang buat perkara sedemikian? Rasanya, sebelum ni ramai jugak artis yang dah pakai tudung dan mula mendekatkan diri dengan Islam.

Sebagai contoh, Diana Amir, Mizz Nina dan Natasha Hudson. Kenapa diorang tak pulak disebut secara khusus oleh Dewan Muslimat PAS ni?

Itu persoalan yang timbul dan sewajarnya dijelaskan oleh mereka. Baru hari ini diorang sedar bahawa Hidayah Allah tu datang kepada sesiapa sahaja yang dikehendaki-Nya.

Hidayah Allah itu tidak hanya datang selepas orang tu mendekatkan diri dengan PAS semata - mata. Hidayah itu datang dalam pelbagai bentuk dan rupa.

Realitinya, usah la PAS nak berbangga diri dan mendabik dada mengatakan yang mereka lebih Islam dari orang Islam yang lain. Kalau setakat Islam pada nama dan perjuangan je tapi Perangai Hodoh, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Tepat dan betul apa yang dikata, Kalau totot pas bertudung liku tidak semestinya hatinya bersih dan Islam sejati.

    BalasPadam
  2. benda baik mesti la puji.tak da pun kata suruh masuk pas.lu tak da benda nak cerita.bodoh punya orang.

    BalasPadam
  3. Alhamdululillah,manisnya bertudung kekalkan amalan yg baik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping