Khamis, Julai 17, 2014

Keadilan Songsang... 
Tindakan Khalid Samad mempertikaikan Kuasa Eksekutif MAIS dan bersikap biadap terhadap Tuanku Sultan Selangor mengingatkan kita mengenai beberapa perkara.

Salah satunya ialah mengenai penentangan Si Khalid Samad terhadap keputusan yang dibuat oleh Hassan Ali sewaktu menjadi Exco Negeri.

Pada ketika itu, Hassan Ali yang masih lagi seorang Pesuruhajaya PAS Selangor ingin melaksanakan larangan menjual arak dikawasan yang majoritinya Melayu Islam.

Perkara tersebut ditentang hebat oleh Si Khalid Samad dengan menyokong beberapa kenyataan yang dibuat oleh Ronnie Liu dari DAPigs.

Demikian juga dengan tindakan Khalid Samad menentang tindakan melarang pekerja Muslim bekerja di premis - premis yang menjual arak diseluruh Negeri Selangor.

Tindakan tersebut, jelas Hassan Ali adalah bagi menghalang umat Islam terjebak dalam melakukan dosa secara paksaan dalam bab penjualan arak.

Namun, ianya masih tetap ditentang oleh Khalid Samad yang turut menyokong usaha Ronnie Liu dalam bantahan yang dibuat terutamanya dari kalangan DAPigs.

Seterusnya ialah mengenai serbuan yang dibuat oleh JAIS ke atas Gereja DUMC setelah menerima laporan mengenai aktiviti murtad yang dilakukan oleh gereja tersebut.

Serbuan yang dibuat oleh JAIS itu dikritik hebat oleh Khalid Samad dengan mendakwa ianya tidak mengikut prosedur dan undang - undang yang sewajarnya.

Pada ketika itu, Khalid Samad juga turut mendakwa apa yang dilakukan oleh JAIS ke atas gereja tersebut boleh mewujudkan ketegangan diantara agama di Malaysia.

Malah Khalid juga turut membuat desakan secara terbuka terhadap Pengarah JAIS pada ketika itu agar dikenakan tindakan dan dilucutkan dari jawatannya secepat mungkin. 

Walaubagaimana pun, Hassan Ali sebagai Exco yang bertanggungjawab terhadap JAIS menafikan dakwaan yang dibuat dan yakin dengan tindakan yang diambil oleh mereka.

IRONIKnya, tindakan Si Khalid Samad tu tidak pula dikenakan sebarang tindakan oleh Jawatankuasa PAS Pusat biar pun ianya membelakangi perjuangan parti.

Sebaliknya, PAS mengambil tindakan terhadap Hassan Ali yang lantang melarang mana - mana ahli PAS turut serta dalam demonstrasi pembebasan Si Ketua Penipu tu.

Hassan Ali dalam kenyataannya jelas melarang penyertaan ahli PAS dalam demonstrasi tersebut menjelang keputusan mahkamah berhubung kes liwat Si Ketua Penipu tu.

Hanya disebabkan larangan itu sahaja membuatkan PAS Pusat mengambil tindakan drastik dengan mengugurkan jawatan serta memecat keahlian Hassan Ali.

Nah!!! Sekarang kita lihat dimana keBACULan PAS Pusat dalam mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap orang yang membelakangkan perjuangan mereka sendiri.

Kalau orang tu tak sokong Si Ketua Penipu tu, maka dia akan dianggap berdosa besar. Tapi, kalau orang tu tak berjuang menjaga kesucian Islam tak de tindakan pun yang diambil. Maka, dengan itu PAS TAK LAYAK nak dabik dada kata diorang ni pejuang Islam!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. dari article di atas, kita dapat simpulkan Bapak perosak Islam di Selangor ialah Khalid Gereja...orang Melayu tak sedar lagi ke,..integrity Hassan Ali versus Khalid Gereja,, sudah tentu Hassan Ali lebih berintegrity dalam soal ugama Islam...PAS mesti tolak Khalid Gereja..

    BalasPadam
  2. Pergi mampuslah parti pas pis pus, orang bodoh je yang taksub dengan parti pas pis pus ni. Berpolitik bertopengkan agama, keuntungan ke parti pas yang salah akan jadi betul, kalau merugikan partinya semuanya salah Umno kerana tidak setuju melakukan hukum hudud. Hancussss.

    BalasPadam
  3. Si Khalid Samad ni, perosak hukum ALLAH penghianat bangsa dan negara.Rugi ibu awak melahirkan anak seperti ini.Usahlah nak berfikiran libral sgt org kafir tu bukan sedara Islam hati mereka bukanlah baik sgt dgn bangsa Melayu dan agama kita.

    BalasPadam
  4. Pemimpin PAS dah buta hati terhadap hukum Islam. Mereka cuma bertopengkan agama. Amat menyedihkan jika masih ada yang menyokongnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping