Khamis, Julai 17, 2014


Heh! Nampak gayanya Si Terasa Kok tu masih lagi belum dapat melarikan diri dari isu penyelewengan yang dilakukannya sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu.

Pendedahan demi pendedahan terhadap penyelewengan tersebut dibuat secara terbuka oleh bekas pengikut setia dia sebelum ini dalam laman media kepada umum.

Semalam, Si Tony Chan Chee Chong tampil dengan dakwaan kononnya Si Terasa Kok tu telah memalsukan akaun semasa Pilihan Rraya Umum 5 Mei tahun lalu. 

Katanya, Si Terasa Kok tu didapati telah membekalkan maklumat palsu kepada Suruhanjaya Pilihanraya berkenaan dana parti untuk kegunaan Pilihan Raya yang lepas.
“Sebelum bertanding pada PRU 2013, mereka harus melaporkan perbelanjaan. Ahli DAP sering berkata, mereka bertanding dalam pilihanraya melalui sumbangan awam atau ‘Public Fund’. 

"Dalam rekod sumbangan, wang yang diperoleh hampir mencecah  RM300,000. Kita ikut saranan SPR, kalau sumbangan awam diterima, kita kena declare. Betul bukan? 

"Jadi persoalannya, kenapa beliau tidak submit kepada SPR?. Pada tahun 2013, laporan yang diberikan kepada SPR bercanggah dengan apa yang diisytiharkan di pejabat DAP. 

"So dalam pejabat, mereka isytiharkan lebih kurang RM200,000. Tetapi jumlah tersebut kurang RM112,000. Mana pergi duitnya? Kenapa tak tunjuk SPR? Kenapa menyeleweng?,” soal beliau.
Menurut Tony lagi, dokumen - dokumen berkaitan dengan pendedahan tersebut telah diberikan oleh ahli - ahli DAPigs Seputeh sendiri.
“Lapan saksi ini saya tak boleh bawa ke umum. Seperti yang kita tahu, DAP ni macam biasa, kalau disoal mesti mereka nak saman RM10 juta. 

"Kita akan ke SPR dan bawa kesemua lapan saksi tersebut dan serahkan semua bukti. Kalau benar sumbangan awam, you kena beritahu, kenapa nak tutup?,” akhirinya.
Nah!!! Sekarang Si Terasa Kok tu perlu tampil untuk menjelaskan kepada rakyat mengenai pendedahan terhadap penyelewengan yang dilaporkan.

Sekiranya pendedahan yang dibuat ini adalah tidak benar dan ianya hanya satu tindakan fitnah, maka dia perlu ambik langkah yang sewajarnya. 

Jangan dia ikut perangai Haramjadah pemimpin PKR tu sudah la. Diorang setakat pandai tuduh orang je buat fitnah untuk memburukkan nama serta imej mereka. Tapi bila didesak suruh ambik tindakan, tak berani pulak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Janganlah mengharap sesuatu tindakan tegas akan di ambil terhadap nyonya ini !!!
    Kena kenal dulu DAP dan SPRM ?

    BalasPadam
  2. Peguam negara dah jilat mencirit so Kok tu hahaha

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping