Berita Pahang

Sabtu, Julai 26, 2014

Heh!!! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak Parti Kecohkan Rakyat tu terus menunjukkan sikap Bebal mereka secara terang - terangan.

Memang sejak dari dulu lagi diorang ni terdiri dari kalangan mereka yang Bebal - Bebal belaka. Dalam otak diorang penuh dengan sampah. Itu pasal la diorang jadi macam tu.

Disebabkan diorang ni BEBAL la yang membuatkan parti tu bertambah kecoh dari hari ke sehari. Malah dah sampai tahap kronik tak tentu arah dah sekarang ni.

Diorang suruh orang lain berbesar hati dan berlapang dada serta menghormati keputusan yang telah dibuat sebelum ini berhubung isu kedudukan Menteri Besar Selangor tu.

Tapi dalam masa yang sama, diorang sendiri tak menghormati keputusan yang telah dibuat oleh orang lain mengenai isu yang sama. Nak pulak dari kalangan pemimpin PAS.

Diorang masih jugak dilihat cuba memaksa orang untuk menerima cadangan mereka dengan kaedah ugutan dan amaran yang dibuat secara terang - terangan.

Kalau dilihat kepada kenyataan yang dibuat oleh Si Siputdin Nasution tu, memang jelas diorang menggunakan cara paksaan untuk membuatkan PAS akur terhadap arahan mereka.
"Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang membawa mandat dari parti masing-masing pada hari itu mengesahkan komitmen setiap parti bahawa pada dasarnya, PAS dan DAP menghormati prinsip pencalonan jawatan Menteri Besar adalah dari PKR.

"Oleh yang demikian, PKR akan berpegang kepada keputusan rasmi Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat itu dalam hal pertukaran Menteri Besar Selangor," katanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Apa yang jelas, Si Siputdin tu masih lagi cuba nak memesongkan maksud sebenar yang dicapai dalam keputusan mesyuarat Majlis Presiden PKatan sebelum ini.

Isu tu dah dijelaskan oleh Pesuruhjaya PAS Selangor. Penerimaa cadangan tu hanya sekadara penerimaa sementara sebelum ianya dibincangkan dalam mesyuarat parti.

Takkan la benda semudah itu pun Si Siputdin ni tak faham jugak? Takkan la dia TERLALU BEBAL untuk memahami maksud yang disampaikan?

IRONIKnya, selama ini diorang jugak yang dok sibuk memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara. Tapi bila yang bersuara menentang diorang, mula la diorang meroyan.

Itu membuktikan bahawa PKR ni memang sebuah parti yang RETORIK lagi MUNAFIK. Setakat pandai bercakap je yang diorang tau. Tapi bila suruh dibuat, satu hapah pun diorang tak mampu. Sekadar mengabihkan air liur je kerja diorang ni!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Bodoh mcm biawak
    MB skrg dr parti dia
    Bukannya dr parti lain
    Jauh lg dr BN
    Itun kecoh

    Nak kata apa lg kt kumpulan manusia mcm ni
    BODOH ?
    BANGANG ?
    BENGONG ?
    Semua lengkap

    Smbl tutoh juboq
    Smbl buat keputusan
    Merapulah jadinya

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping