Isnin, Julai 21, 2014


Jika sebelum ini, isu mengenai kebiadapan kemurkaan Tuanku Sultan Selangor terhadap Si Khalid Samad tu hangat diperkatakan dilaman media terutama media sosial.

Ianya berikutan kenyataan biadap yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Shah Alam tu dalam mempertikaikan Kuasa Eksekutif Majlis Agama Islam Selangor.

Sebelum ini, Khalid dalam satu kenyataan media di Parlimen jelas mendesak agar sidang DUN mengkaji semula kuasa Eksekutif yang dimiliki oleh MAIS.

Namun, kebiadapan itu bukan la kali pertama dilakukan oleh Si Khalid Samad terhadap institusi Raja Melayu. Malah sebelum ini pun ada jugak perkara sedemikian dilakukan.

Bukan sahaja Khalid pernah mempertikaikan tindakan JAIS dalam isu berkaitan dengan serbuan terhadap DUMC yang didakwa menjalankan aktiviti murtad dikalangan umat Islam.

Malah Khalid juga pernah mengaitkan hubungan istana dalam isu perlantikan bekas Pengarah JAIS, Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri.

Pada ketika itu, Khalid mendakwa UMNO cuba mengambil langkah pertama untuk merampas kembali Selangor dengan mengheret istana dalam isu tersebut.

Kata Khalid, UMNO akan mengulangi tindakan jahatnya merampas kuasa seperti di Perak apabila melibatkan diri dalam isu perlantikan tersebut.

Sambil mendakwa Datuk Mohd Khusrin sebagai seorang yang TIDAK LAYAK memegang jawatan SUK Negeri, Khalid terus menyerang kepimpinan Datuk Seri Najib Razak.
“Tindakan melantik Datuk Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor adalah diantara tindakan-tindakan yang pertama dilakukan oleh Najib untuk melaksanakan perancangan nak jatuhkan kerajaan negeri Selangor ini,” dakwa beliau.

“Ini merupakan satu petanda kepada kita bahawa Umno nak rampas kuasa kembali di negeri Selangor dengan apa jua cara sekalipun. Dia nak ulangi apa yang dilakukan di Perak,” katanya.

Beliau turut mendakwa Umno telah mempergunakan Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor dalam permainan politik sehingga sanggup melibatkan Sultan dalam perlantikan Khusrin.


“Seperti biasa, Umno-BN nak mencemar institusi kesultanan Melayu dengan mengheret masuk institusi Sultan dalam persoalan ini dan apabila mendapat restu daripada Sultan, maka digunakan kembali isu derhaka kepada Sultan dan sebagainya sekiranya kerajaan negeri Selangor menolak Khusrin sebagai calonnya,” tegas beliau lagi.
Nah!!! Sehingga hari ini, Khalid masih GAGAL membuktikan dakwaan yang dibuat terhadap UMNO dan hubungan UMNO dengan pihak istana dalam isu tersebut.

Sedangkan, semua orang pun sedia maklum. Lantikan Setiausaha Kerajaan Negeri juga perlu mendapat restu dan perkenan dari DYMM Tuanku Sultan sebelum ianya boleh disahkan.

Maka, jika dilihat dari satu sudut, Khalid dalam isu tersebut tetap juga mempertikaikan kuasa Tuanku Sultan dalam menentukan siapa yang layak untuk menjadi SUK Negeri.

Itu diantara bukti yang nyata bahawa Si Khalid Samad ni secara terbuka sering kali tampil mencabar kuasa yang dimiliki oleh Tuanku Sultan. Tapi, tak heran la kalau dia berani buat semua benda tu. Dia bukannya Anak Jati Selangor pun!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Kalau UMNO merampas semula kuasa di Selangor, ia adalah disebabkan KEBODOHAN orang2 pr seperti khalid LAKNAT ni. Orang ramai dah FED UP dengan kebodohan dan kebiadapan anjing2 DAP seperti si khalid laknat ni.

    Get the fuck out of Selangor!!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping