Isnin, Julai 21, 2014


Hahaha!!! Tau pulak Si Budak Milo ni nak menggelupor tak cukup tanah bila dah kantoi dalam isu berkaitan dengan akaun palsu di laman media sosial Facebook.

Angin tak de, ribut tak de, tetiba je dia nak menafikan pembabitan gerakan Sakai Anak Muda Mangkuk (SAMM) selepas satu laporan Polis dibuat.

Sebelum ini, sebuah laman media sosial Facebook yang didakwa milik Pengerak SAMM Pulau Pinang telah mengeluarkan status mengugut untuk membunuh Perdana Menteri.

Maka, tampil la Si Milo Basi ni membuat kenyataan 'Klarifikasi' terhadap laporan Polis tersebut sambil menggariskan beberapa perkara seperti berikut:
1. SAMM menegaskan bahawa ugutan terhadap Najib Razak adalah satu fitnah dari status sebuah akaun facebook palsu yang telah diterbit menyerupai akaun sebenar mangsa. Ini adalah satu penganiayaan terhadap seorang penggerak SAMM dan menjadi satu cubaan merosakkan nama baik SAMM.

2. Setelah menyedari kewujudan akaun facebook palsu tersebut, mangsa fitnah telah segera membuat laporan polis pada tarikh 17 Julai 2014 jam 2 petang di Balai Polis Perda (kemudian dipanjangkan ke Balai Bukit Mertajam), Pulau Pinang. Laporan polis ini dibuat lebih awal sebelum laporan-laporan polis terhadap mangsa. 

3. Afzanizam juga dipanggil memberi keterangan di IPD Kepala Batas sehari kemudiannya dan beliau telah hadir memberi kerjasama.
Yang menjadi persoalannya, kenapa Si Milo Basi tu nak takut sangat dalam isu tersebut sedangkan tujuan laporan Polis tu dibuat ialah untuk mencari siapa yang bertanggungjawab?

Sepatutnya, Si Milo Basi tu tak perlu nak menggelupor tak tentu arah dan membiarkan pihak Polis membuat penyiasatan terhadap laman Facebook tersebut.

Sekiranya pihak terbabit didapati tidak bersalah, sudah tentu dia akan dilepaskan tanpa disabitkan dengan kesalahan. Jadi, apa yang Si Milo Basi tu nak takut sangat?

Inilah masalahnya bila suka sangat buat kerja Haramjadah tak tentu arah. Bila timbul isu macam ni, tau pulak dia nak menggelupor menafikan itu dan ini. Lain kali, jangan buat kerja yang tak berfaedah. Penyudahnya, takut pada bayang - bayang sendiri!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. Janganlah guna perkataan "Sakai". Sakai bukankah satu suku orang asli di sini? Hormatla sikit orang lain yang tak terlibat lansung dalam hal sebegini

    .. Kalau nak guna bahasa keras juga gunakanlah perkataan lain yang bermula dengan huruf "S" seperti"Sialan" "Suwey""Shaitan/Setan" ke. Jangan ikut perangai kurang hajar pengikut peliwat, Pas Pis Pu atau DAP.

    BalasPadam
  2. Darah pariah je kebanyakkan budak2 ni.

    BalasPadam
  3. BERANI KERANA BENAR...TAKUT KERANA SALAH LE TUU........

    BalasPadam
  4. BERANI KERANA BENAR...TAKUT KERANA SALAH LE TUU........

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping