Isnin, Julai 21, 2014


Itu satu keraguan yang masih lagi membelenggu rakyat Malaysia apabila laporan berita antarabangsa bercelaru memberikan laporan masing - masing.

Sebelum ini, AFP mendakwa ke semua 196 mayat yang ditemui dikawasan pesawat MH17 terhempas telah dialihkan oleh kumpulan pemberontak Pro Rusia.

Ianya telah dipindahkan ke lokasi yang tidak diketahui selepas pasukan penyelamat meninjau kawasan tersebut. Namun laporan itu masih tidak dapat disahkan.

Manakala dalam laporan yang disiarkan oleh CNN pula mendakwa maklumat berkaitan dengan perkara tersebut sukar untuk disahkan.

Kata wakil dari OSCE, ianya menjadi sukar kerana kawasan tersebut ketika ini masih lagi dikawal oleh kumpulan pemisah Pro Rusia yang memakai topeng.

Tiga penyiasat nahas udara dari Ukraine menemani pemantau OSCE tetapi tidak mempunyai banyak masa untuk melakukan kerja-kerja mereka, katanya.

Bociurkiw memberitahu Pusat Media Krisis Ukraine pada Sabtu bahawa OSCE telah melihat ramai petugas keselamatan dilengkapi senjata di lokasi kemalangan.
"Tujuan utama kami adalah untuk mengumpul fakta-fakta untuk dikongsikan dengan negara-negara yang turut serta dalam OSCE dan melaporkannya kepada media. Kami meninjau keselamatan perimeter lokasi kemalangan, keadaan dan status runtuhan, mayat-mayat dan barangan peribadi, "katanya.

"Semalam (Jumaat), pemantau (OSCE) hanya dibenarkan masuk selama 75 minit ke kawasan itu. "Hari ini (Sabtu), mereka dibenarkan kurang daripada tiga jam," kata Jabatan Negara Amerika Syarikat dalam satu kenyataan yang dikeluarkan malam Sabtu. 
Nah!!! Sekarang kita desak agar pihak Pertahanan serta tentera Ukraine masuk campur dan memastikan perkara sedemikian tidak berlaku.

Malah pihak Rusia juga digesa agar tidak melepaskan tangan dan hanya berdiam diri dalam perkara ini. Mereka perlu mengambil tindakan yang sewajarnya. Perdana Menteri Rusia, Vladimir Putin perlu bertanggungjawab sepenuhnya!!!
Categories:

13 ulasan:

  1. Tukar PM ... Aman lah Malaysia Kot???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mamat ni ckp mcm barua...

      Padam
    2. Mung ah jadi PM bukan aman kot dah tetapi aman terlingkup adalah.

      Padam
    3. Kah kah kah kah kah apa kao cakap ni. Kao ni mabuk ke?

      Padam
    4. Kau ingat Malaysia tak aman kerana pm ke,otak kau tu sakit lah agaknya.Ada sebahagian golngan maanusia yg ada dlm Malaysia ni lah buat onar perangai kitul Dapig dan Melayu libral mereka inilah tau cakap sahaja dan suka memoerlekehkan k'rajaan pimpinan PM Datuk Seri Najib.

      Padam
  2. Ganti dgn Nuar. ...hmm...mengongkek meliwat memanjang je le...

    BalasPadam
  3. Tukar dgn Anwar Ibrahim kankankan...boleh main baling2 kerusi kankankan...mesti aman damai dan terhibur.

    BalasPadam
  4. SEJAK ANWAR KELUAR PENJARA BENCANA DEMI BENCANA DEMI BALA.. MENIMPA MALAYSIA.. CEPAT SUMBAT SI ALJUBURI TU DALAM PENJARA BALIK BIAR SAMPAI MAMPUS DIA KAT DALAM TU

    BalasPadam
  5. Dia beramal songsang sebab tu negara ditimpa musibah.

    BalasPadam
  6. yang bagi komen pun kurang cerdik. bala turun dari Allah. bukan sebab anuar. malaysia nie terlampau banyak hiburan. Allah rindukan doa dari makhluk ciptaan-NYA. bukan menyalahkan orang lain atas bala yang Allah turunkan. muhasabah diri. kite nie baik sangt ke nak mengata orang lain mcm tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan mengata org, sekurang2nya teguran tu dpt memberi kesedaran apa yg tlh beliau lakukan, takkan tak faham.

      Padam
  7. masing2 cakap macam xde akhlak....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping