Jumaat, Julai 18, 2014


Heh! Apa la yang nak diherankan dengan perangai puak - puak Pakatan Haramjadah tu bila Negara ditimpa tragedi seperti pesawat MH17 yang ditembak oleh kumpulan Pengganas tu.

Diorang ni mempunyai mentaliti yang memang suka menyalahkan orang lain. Waima ada rakyat asing sekali pun didalam pesawat tu, tapi diorang tetap akan salahkan Kerajaan.

Menerusi laporan Haprakdaily hari ini, Dewan Muslimat PAS sudah mula menunding jari dan seolah - olah menyalahkan Kerajaan kerana menyebabkan nahas itu berlaku.

Kata Siti Zailah, pihak kerajaan perlu menjalankan siasatan terhadap perkara dan punca yang berlaku dalam kes yang melibatkan pesawat MAS MH17 tu.

Kenyataan dia tu seolah - olah nak menunjukkan kononnya pihak Kerajaan ni tak bertanggungjawab dan akan mengabaikan kes tersebut tanpa disiasat dengan lebih lanjut.

Malah dalam masa yang sama, dia turut nak menyamakan tragedi MH17 ni dengan kehilangan pesawat MH370 yang hilang dari radar sebelum ini.
“MH17 merupakan tragedi hitam selepas MH370 hilang dari radar dan rakyat masih belum mendapat jawapan yang jelas daripada kerajaan,” katanya.
Namun bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Siti Zailah tu hanya sekadar memalukan diri dia sendiri dan dilihat tidak sensitif terhadap keadaan semasa.

Persoalannya, kenapa dia tak nak serang Kerajaan Ukraine kerana mengakibatkan kemalangan itu berlaku? Kenapa dia hanya berani menyalak pada Kerajaan Malaysia je?

Realitinya semua orang tau. Kejadian tu berlaku dikawasan yang bergolak dan kita sendiri pun tak tau apa yang bakal menimpa dikemudian hari.

Malah Kerajaan Ukraine tu sendiri pun tak sangka perkara tersebut boleh berlaku kerana mereka sendiri pun tak dapat nak mengawal keadaan. 

Jadi, kenapa pulak yang Si Siti Zaliah tu nak meroyan tak tentu arah dan cuba nak salahkan pihak Kerajaan diatas kejadian yang berlaku terhadap pesawat MH17 tu?

Kalau la Si Siti Zaliah tu hebat sangat, boleh dia bagi tau apa yang akan berlaku esok? Boleh dia jelaskan supaya dapat kita atur perancangan untuk mengelakkannya? 

Kalau dia sendiri pun tak dapat nak meramalkan apa yang akan berlaku dimasa akan datang, tak payah la banyak cakap. Kalau setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. zaliah mulut perempuan tak tau malu.

    BalasPadam
  2. Puak pakatan ni bila terang-terang dia bersalah menyebabkan rakyat lembah kelang terpaksa minum air lombong, pandai plak jadi bisu. Kalau ye pun tak sabar nak menjatuhkan BN, janganlah main kotor. Gunalah akal bila bercakap.

    BalasPadam
  3. Siapa Zailah ni? otak letak kat kepala lutut, tidak waras, gila glemor, bodoh nak mampus, mulut longkang, busuk hati. keji dan tak sedar diri. Siallll.

    BalasPadam
  4. Si Zaliah ni otak dia tidur, sikit2salahkan k'rajaan tak ada modal lain ke? berilah ucapan takziah pada keluarga mangsa ke, pergi ziarah ke, ada manfaatnya.

    BalasPadam
  5. Jenis manusia yg tak reti nak hormat perasaan. PAS patut malu mempunyai pemimpin yg bodoh aklaknya.

    BalasPadam
  6. Bila islam jd isle,cmni la jadinye.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping