Isnin, September 22, 2014

Bekas Naib Presiden PAS Nakhaie Ahmad menyifatkan ketegasan yang ditunjukkan Abdul Hadi Awang dalam Muktamar PAS tahun ini, hanya retorik semata-mata. 

Ujar Nakhaie, ini kerana sehingga kini PAS masih belum dapat menterjemahkan perjuangan parti itu sekaligus memperlihatkan mereka lebih baik dari orang lain..  
"Retorik mereka sangat menariklah. Cakap-cakap macam ucapan Hadi seolah-olah PAS ini satu gerakan Islam yang besar, yang berhadapan dengan ujian kita kena teruskan dan bersabar pada hal mereka tidak dapat menterjemahkan pada sistem Islam pemerintahan PAS itu lebih baik dari BN.
"Daripada ucapan Presiden nampak tegas, nampak begitu Islamik dan berpegang teguh pada perjuangan Islam, nampaknya mereka berjaya dalam perjuangan Islam itu hanya retorik saja tapi buatnya tidak. Sebab tak dibuktikan dengan penghayatan pun.
"Dalam retoriknya kata beriltizam, bersatu atas Islam dan sebagainya tetapi mereka bergaduh juga," katanya ketika dihubungi Antarapos.
Menurut Nakhaie, beliau sekali pun tidak terfikir apa yang diucapkan oleh Presiden PAS itu akan diterima sepenuhnya apatah lagi untuk diterjemahkan kepada satu gerakan.  

Meskipun mengakui muktamar itu telah memperlihakan kumpulan ulama lebih berkuasa dan berpengaruh, namun Nakhaie berkata ia belum betul-betul menyerlah.
Abdul Hadi sepatutnya sedari awal bertindak tegas sebelum Anwar Ibrahim berjaya mempengaruhi golongan profesional dan pemimpin parti itu. 
"Sepatutnya sudah tentulah ia bertegas dari awal tetapi mungkin bersangka baik kepada PKR dan DAP yang ternyata bahawa kedua-duanya itu langsung tidak menghormati perjuangan PAS dan ketegasan itu tidak terlambatlah. 
"Tapi walaupun tidak terlambat ada risiko tertentu kerana sebahagian pemimpin PAS dan golongan profesional dalam PAS sudahpun dapat dipengaruhi oleh Anwar Ibrahim," tegasnya.
PS: Itulah bahananya bila PAS sanggup tunduk dan akur dengan kehendak nafsu Si Ketua Penipu tu. Penyudahnya, diorang pun jadi Pencacai.

Kalau dibelakang, setakat GEMPAK je lebih. Tapi bila didepan PKR dan DAPigs, dia berubah jadi Pak Angguk Saja je!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Patut masa mutamar solat hajat ramai2 kasi dua beruk jadi beruk,baru betul. Presiden jadi imam. Sekarang buat doit.

    BalasPadam
  2. JADI broker dan baruah adalah dominen kepada pas.

    presiden pas tak sedarke dirinya adalah ikon yg paling tepat menjawat gelaran diatas???

    mana negara islam yg disebuk-sebuk demi meraih undi.
    mana hudud yg dijaga siang malam untuk menarik rakyaat yg bodoh dan bijak tapi binggal tak tahu dimana keutamaan hukum syarak yg hendak dilaksanakan.
    mana satu institute yg cemerlang sebagai sandaran tanda pas memajukan islam dinegara ini selain majlis syura ularmak pas yg wujud cuma diguna demi kepentingan pas semata2 walaupon dikalangan pemimpin berfikiran libral terang2 ta peduli pon.
    kepimpinan pas tiada bezanya dengan diktator lain yg wujud didunia ini.............
    kitab pas yg berfirman berkawan dengan kafir akan masuk neraka dan undi umno masuk neraka, pas hari ini sudah bakar semua kitab wahyu adi awang dan diganti undi pas masuk puterajaya dan berkawan dengan kafir bolih beli surga dunia sepertimana kesukaan orang kafir kerana dalam dunia tiada negara islam. hudud sudah dilupus seperti akta isa dan hasutan juga, tambah lagi sebelum mampos kena rasaai nikmat dunia sebanyak munkin.

    tak siapa peduli adi awang ni kerana munafik sudah dibalas bagi dirinya yg berakap serupa ular lidah bercabang, tenguk jerlah esok dia u-tern bila dap dan pkr mula jentik telor sampai geli2. menyesal dia sarung jubah dan junjung serban kerana dia tak menjadi pemimpin pkr dan dap yg berfahaman komunis dan leberal dan songsang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping