Sabtu, September 20, 2014

Rasanya ramai dah sahabat - sahabat SH yang membicarakan mengenai tingkah laku Si Saifuddin ni. Terlalu banyak hujah sampai ada yang dah muak dengan dia.

Tapi nampak gayanya dia ni masih tak serik - serik lagi dengan perangai dia yang semengah tu. Buat malu orang Pahang je dia ni sebenarnya.

Orang lain berpolitik jugak, tapi masih lagi berlandaskan agama. Tapi mungkin Si Saifuddin ni lebih kemaruk untuk mendapatkan perhatian dan sekadar nak raih publisiti murahan.

Maka kemungkinan besar, itu yang mendorong dia untuk melakukan aksi yang tak berapa berkenan dek orang lain. Kalau dia buat perangai macam tu kat Amerika, lain cerita.

Tapi ini Malaysia. Negara ni masih lagi berpegang kepada lunas - lunas agama, terutama agama Islam. Jadi, adakah dia rasa dia lebih hebat dari Islam itu sendiri?

Adakah dia nak menghalalkan Fitnah dikalangan rakyat Malaysia sehingga ianya boleh menjadi barah yang akan menjahanamkan kestabilan serta keamanan Negara?

Didalam kitab Al - Qur'an, terkandung 15 ayat yang menyebut tentang fitnah yang berpunca dari hasutan. Adakah dia menolak ke semua 15 ayat Al-Qur'an tu?

Diantaranya, Ayat Al-Qur'an itu menggariskan mengenai fitnah terhadap kesucian agama Islam, terhadap pemimpin serta terhadap saudara sesama agama.

Dan jika kita kaji semula pendakwaan yang dibuat sebelum ini terhadap beberapa orang pemimpin Pakatan Haramjadah tu, semuanya menjurus kearah itu. Sebagai contoh;
N.Surendran - Didakwa dengan dua pertuduhan;  Pertama - Memfitnah tanpa sebarang bukti terhadap sistem kehakiman Negara yang dituduh cacat, defensif dan tidak boleh disokong, 
Kedua - Menuduh kononnya dakwaan Kes Liwat terhadap Anwar merupakan satu konspirasi Politik yang melibatkan Perdana Menteri.

Tian Chua - didakwa kerana menuduh insiden pencerobohan Lahad Datu sebagai Sandiwara yang direka cipta


Nizar Jamaluddin - didakwa kerana mengeluarkan ucapan fitnah terhadap Perdana Menteri sewaktu berkempen.
Nah! Ketiga - tiga pemimpin ini didakwa dibawah Akta Hasutan kerana mereka telah melakukan perbuatan Fitnah. Maka, adakah Si Saifudin tu masih lagi mahu menafikannya? Kot ye pun dia nak sesat, jangan la nak heret orang lain ikut sekali!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Dah Rasa terlalu liberal sangat, masok ajer Parti yang ko suka, tinggal Parti ini Dan berambus..tak beranikan sebabnya Kao tak nak rezeki Kao yang Ada sekarang ditarik....aleh malukan Pahaeng her lah Kao...

    BalasPadam
  2. Melayu klise konon nya ! Apa yang di perolihi selain sokongan padu kafirun yang terlalu ingin meruntuhkan kerajaan.

    Jangan di beri publisiti lagi...

    BalasPadam
  3. Apa susah pkr ada dap pun ada pilih le mana satu yg dirasakan sesuai.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping