Sabtu, September 27, 2014

Nah!!! Ini satu lagi 'Hadiah Istimewa' buat PAS diatas KETAATAN yang ditunjukkan oleh mereka selama hari ini terhadap Pakatan Haramjadah tu.

Selama hari ini diorang terlalu membanggakan sangat dengan Tahaluf Siyasi bersama - sama PKR dan DAPigs. Akhirnya, diorang jugak yang dimalukan secara terbuka.

Jika sebelum ini PAS telah GAGAL untuk merebut kawasan DUN Pengkalan Kubor dan kemudiannya peruntukan kerusi Exco mereka telah dirampas.

Malah mereka juga turut dilabelkan sebagai kumpulan Pengkhianat dalam Pakatan. Kini tiba giliran PAS Sarawak pulak diludah didepan muka dan diceraikan oleh DAPigs.

Semuanya kerana Pengkhianatan yang telah dilakukan PAS dalam menyelesaikan konflik kepimpinan di Selangor serta didakwa sering berdampingan dengan UMNO.

Kata Ketua Pemuda DAPigs Sarawak, parti itu tidal lagi melihat wujudnya ruang untuk mereka meneruskan kerjasama dan seterusnya memutuskan hubungan dengan PAS di Negeri tersebut.
“Jika PAS terus bertindak melawan arus polisi dan platform PR dan terus mempertahankan polisi satu agama dan satu etnik, maka PAS tidak sahaja tidak boleh berada di dalam PR malah akan diketepikan masyarakat."
Malah Si Ketua Pemuda DAPigs Sarawak itu juga turut menganggap tindakan PAS itu sebagai satu Pengkhianatan Berterusan dan tidak membolehkan mereka untuk kekal dalam Pakatan.
“DAP tidak boleh bekerjasama dengan parti yang mengkhianati rakyat, apalagi berjuang bersama sebagai pakatan,” katanya.
Sebelum ini, Ketua DAPigs Sarawak juga pernah keluarkan kenyataan berbaur ugutan untuk memutuskan ikatan dengan PAS jika mereka ingin meneruskan agenda Perlaksanaan Hukum Hudud.

Itulah bahananya bila suka sangat berkawan dengan puak - puak Chauvanist ni. Sebelum ni, orang dah pesan, jangan bergaul dengan musuh Islam. Tapi diorang degil, tak nak dengar cakap orang. Penyudahnya, diorang jugak yang kena tikam belakang!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. DAP kelihatannya kan Pas keluar pakatan. DAP kini merasakan parti itu perlu bersendirian sebagaimana sebelumnya iaitu khusus memperjuangkan nasib kuasa kaum imigran cina di negara ini.
    Kalau dulu DAP berharap Anwar boleh dijadikan alat untuk menganjak setapak kedepan apa yg mereka agendakan, kini segalanya telah musnah. Harapan untuk Anwar jadi PM sudah berkubur. Dan sudah tentu asas pertimbangan DAP adalah kerana kuasa yg dulu membantu Anwar mereka lihat dah kan diri. Pihak Singapork tentu dah metnasihatkan DAP supaya kekal bersendirian. Pelaburan mereka dlm Pakatan dan Pas nyata tak berbaloi. Lagipun generasi muda kaum imigran mula sedar dan faham apa kuasa yg ada pada Sultan dlm menentukan suasana politik dan pentadbiran negara.
    Justeru, DAP menstrategikan desakan dan kecaman terhadap Pas supaya parti itu keluar Pakatan.
    Kalau Pas keluar, kedudukan Azmin sebagai MB sangat lemah dan rapuh.
    Kpd DAP, PRK seluruh Selangor adalah lebih baik, kerana ketika Melayu pecah 4, peluang DAP menguasai lebih banyak DUN lebih cerah.

    BalasPadam
  2. Aku suka tengok amoi dalam DAP je. Sebab tu aku sokong DAP. Hampa jangan marah kat aku macam2. I love amoi

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping