Sabtu, September 27, 2014

PAS Selangor semalam menolak sebarang dakwaan bahawa mereka bersetuju dengan pengurangan kerusi milik parti tersebut dalam senarai barisan Exco yang baharu.

Menteri Besar Selangor yang baru, Azmin Ali pada Jumaat mengumumkan bahawa PAS hanya diberikan tiga daripada empat kerusi Exco dalam lantikan terbaharu itu.

PAS bagaimanapun hanya diberikan jawatan Timbalan Speaker yang sebelum ini dimiliki oleh PKR sebagai galang ganti kepada pengurangan kerusi Exco tersebut.

Daripada 10 jawatan bagi kerusi Exco Negeri yang sedia ada, empat diberikan kepada PKR dan manakala tiga lagi kerusi diberikan kepada DAPigs.

Setiausaha PAS Selangor berkata, parti di peringkat Negeri dan Kebangsaan tidak pernah bersetuju dengan pengurangan kerusi Exco seperti yang diperuntukkan sebelum ini.
"Pada pendapat kami, pengusiran Dr Halimah Ali dan Sallehin Mukhyi yang mencatat prestasi memberangsangkan (pada pentadbiran terdahulu) adalah tidak berasas," katanya dalam satu kenyataan.
Khairuddin berkata, perkembangan terbaharu itu merupakan petanda tidak baik terhadap kepimpinan yang baharu itu.
"Namun, PAS mahu memastikan Pakatan di Selangor kekal stabil dan berupaya melaksanakan agenda rakyat.

"Sebelum ini, ahli Exco PAS kekal dalam kerajaan untuk memastikan kerajaan Pakatan tidak tumbang. Oleh itu, PAS akan terus mempertahankan kerajaan negeri," katanya.
Sebelum ini, Si Azmin Ali tu menjelaskan bahawa perkara itu sudah dipersetujui oleh setiap parti dalam Pakatan setelah mengambil kira pandangan dari yang terlibat.
"Ini setelah mengambil kira pandangan terbaru dan pandangan semua pihak dan ianya disampaikan kepada semua parti berkenaan dan itu muafakat yang dicapai semalam," katanya.
Maka kesimpulannya, muafakat yang dimaksudkan oleh Si Azmin tu hanya merujuk kepada sebelah pihak. Ianya sama la dengan apa yang berlaku dalam Konsensus Pakatan selama hari ini. PKR je yang buat keputusan, yang lain DIPAKSA untuk bersetuju!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Setiausaha agung pak mus kata setuju..
    Pas selangor just chicken...

    BalasPadam
  2. Kalaulah Azmin dianggap menuptu, siapa yg dia tipu? Pas? Apa yg Pas boleh buat sekarang?
    Presiden ada beban bernilai RM2 juta atas n mahkamah. Bila-bila masa saja boleh jadi muflis.
    Timbalan Presiden dah tak boleh lari dari DAP membiayai hidupnya puluhan ribu ringgit sebulan. Apa kehendak DAP dia kena akur.
    Setiausaha Agung lagi takut dan sentiasa cemas kalau-kalau skandal spenda akan terdedah lagi. Dia sedar tak tahu berapa banyak lagi rakaman seperti itu yg ada ditangan geng Anwar.
    Nik Aziz dah terlalu uzur dan berada dlm dilema antara politik dan penyakit.
    Haron Din pun tak berapa sihat. Lagipun ketokohan beliau sebagai ulama' telah diperlekeh dan dipersenda oleh ahli-ahli Pas sendiri.
    Oleh itu dgn siapa ahli Pas nak salorkan protes terhadap MB baru Selangor?
    Baiklah kalian solat tahajjud meminta petunjuk dari Allah swt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju! PAS ni bebal ke? terlalu banyak terhutang budi ke? tak ada kejantanan ke? atau tak sanggup segala nikmat di rentap balik olih para Boss PAKATAN. Kerana dunia Allah no.2 Elaun no 1. Nak mampus putus elaun.

      Padam
    2. Hakikatnya Allah SWT dah bg byk petunjuk namun disebabkan doa drp Mursyidul Am pas menyebabkan mereka menjadi bisu(sbb lidah dikerat) dan tidak nampak(sbb mata telah dibutakan)..itulah kifarah yg Allah berikan kpd PAS.

      Padam
  3. Elok pegi mamposssss sj la...

    BalasPadam
  4. Azmin tanya PAsMa kot, bukan PasLama.

    BalasPadam
  5. Itu namanya bodoh sombong. Dah lah bodoh nak ajar tak boleh. Maka selamanya Pas akan dihina oleh orang kapir. Semua pemimpin Pas sudah tidak ada standard lagi terutama orang tua nik ajis.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping