Sabtu, November 29, 2014

"Ahli UMNO sepatutnya menjadi 'orang UMNO' yang akan berjuang demi bangsa, agama dan negara." Demikian yang diluahkan oleh anak gadis yang bisa meruntun hati Pak - Pak Lebai PAS ni.

Sekali pandang, semua orang pasti tidak akan tertarik dengan ilmu yang dimilikinya. Tapi, sudah tentu ramai yang akan memuji kecantikan wajah anak gadis itu sahaja.

Namun apabila dia diberi kesempatan menyampaikan ucapan didalam Dewan Merdeka mewakili pelajar - pelajar Mahasiswa luar Negara, ternyata anak gadis itu ada auranya sendiri.

Beliau bukan sahaja lantang menyuarakan pandangannya secara peribadi terhadap perjuangan UMNO hari ini. Tetapi beliau juga turut berani mengkritik UMNO secara terbuka.

Wakil Kelab UMNO Luar Negara Moscow itu menarik perhatian apabila menyatakan program anjuran UMNO terlalu 'syok sendiri', stereotaip, kurang mesra golongan muda.

Tambah Nur Farhana, program - program UMNO itu juga dianggap tidak strategik kerana kebanyakannya dianjurkan semata - mata untuk memenuhi tuntutan program tahunan semata - mata.

"Ramai mahasiswa muda mempunyai persepsi bahawa UMNO tidak mempunyai idea yang segar dan tiada idea baharu, matlamat serta perjuangan parti juga semakin pudar," katanya.

Ketika ditemui kemudian, Nur Farhana berkata, bagi mendekatkan orang muda dengan UMNO, maka perlu diadakan program bersifat interaktif, termasuk menggunakan media sosial, selaras dengan 'hyperconnectivity' atau kesaling-hubungan digital yang ditekankan UMNO.

Jadi, usah la UMNO ni asyik nak syok sendiri, asyik nak ber'selfie' je tak tentu arah. Kalau ye pun nak 'Bersederhana' dalam kepimpinan, jangan sampai orang melihat UMNO tu 'Lembik'.

Kalau setakat buat program untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi macam puak - puak Pakatan Haramjadah tu, tak payah dibuat lansung. Kalau sekadar nak mengabihkan masa dan dilihat RETORIK, itu kerja PANDIR namanya!!! Tak mendatangkan faedah lansung!!!
Categories: ,

13 ulasan:

  1. Farhana, cantik, bijak terpelajar, menutup aurat, pakej lengkap. Perempuan melayu dap macam tahap pelayan saja.

    BalasPadam
  2. Hanya UMNO parti yang layak memerintah negara..Pelajar ipta mahupun ipts tak boleh bercerita atau bagi ucapan untuk parti pembangkang..kita kena sekat kalau boleh humban dalam penjara..kalau cerita politik umno.apa pon boleh.yes..hidup melayu.hidup umno!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 12.55 ni RBA tau...

      Padam
    2. Iblis tu... Penghasut

      Padam
    3. Pelajar umno buat ucapan membina untuk mebaikpulih umno dan negara. Bukan menabur fitnah, propaganda atau rasa benci yang merosakkan perpaduan dan keamanan negara. Sekian

      Padam
  3. terbaiklah farhana..moga suksess dgn kerjaya nanti dan menjadi pemimpin dikalangan wanita

    BalasPadam
  4. farhana layak utk ganti KJ yg syiok sendiri. KJ lembik, zero agenda,pro barat zionis, otak cerdik dikerongkong aje. hebat farhana bakal pemimpin melayu.

    BalasPadam
  5. farhana layak utk ganti KJ yg syiok sendiri. KJ lembik, zero agenda,pro barat zionis, otak cerdik dikerongkong aje. hebat farhana bakal pemimpin melayu.

    BalasPadam
  6. farhana layak utk ganti KJ yg syiok sendiri. KJ lembik, zero agenda,pro barat zionis, otak cerdik dikerongkong aje. hebat farhana bakal pemimpin melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok cara berucap, ni lebih sudu dari kuah je

      Padam
  7. Satu keberanian yg belum teruji. Bukan KJ yg perlu disaingi, itu keterlaluan. Beri ruang utk pendatang baru itu berdepan di pentas sebenar. Turun berkemen dlm pilihanraya. Tolong calon umno. Menangi undi popular. Soal mencari tempat dlm saf kepimpinan itu bonus nantinya. Jangan nanti gah di pentas pidato, di perhimpunan, di mesyuarat je. Tapi alah bila di gelanggang sebenar. Walau apapun tahniah kerana berani. Keberanian yang ada asas yg kuat....

    BalasPadam
  8. seruan untuk berjuang demi bangsa baru kemudian demi agama adalah seruan sesat sebab bukan semua melayu berugama Islam tp yg pasti dalam kalanagn yg berugama Islam ada bangsa Melayu.Nabi saw tidak pergi menyeru berjuang demi bangsa Arab tp demi akidah Islam dan menyeru supaya bersatu atas nama Islam. Jadi sapa2 yg menyeru perjuangan atas nama bangsa mendahului ugama adalah sesat. Islam ajar tertib iaitu ikut turutan spt rukun solat yg akhir tertib. maka kalau nak berjuang atas bangsa mestilah dahulu dgn ugama kemudian sebangsa yg seugama supaya tidak berlaku kezaliman kerana sebangsa.

    BalasPadam
  9. APA SEBETULNYA KERJA ORANG UMNO.....citer sikit kalau ceredek....hehehe

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping