Selasa, Disember 23, 2014

La!!! Ingatkan orang muda macam Si Menteri Besar Selangor yang baru tu sorang je yang mudah sangat bergoyang bila ada pihak yang membuat kenyataan secara terbuka terhadap diri dia.

Rupanya, ada jugak orang yang ketar lutut bila KEBENARAN diungkit dan dibangkitkan secara terbuka ye. Tak sangka pulak Si Apek Kit SIang ni pun mudah sangat bergoyang.

Meroyan sakan dia bila Tun Mahathir sebut pasal orang Melayu hari ini lebih banyak menagih sokongan dan dokongan dari kalangan orang Cina untuk mendapatkan undi.

Malah, punya la Si Apek Kit Siang tu bergoyang buah kerandut dia sehingga melatah dan membuat cabaran untuk ajak Tun Mahathir berdebat isu yang berkaitan dengan apa yang telah disebut sebelum ini.
SHAH ALAM : Penasihat DAP, Lim Kit Siang hari ini mencabar Tun Dr Mahathir Mohamad untuk mengadakan debat terbuka selepas mantan Perdana Menteri itu mendakwa orang Melayu kini terpaksa merayu kepada bukan Melayu bagi mengekalkan kuasa politik mereka.

Menerusi satu kenyataannya hari ini, Lim menyifatkan apa yang diperkatakan Mahathir itu kerana takut elemen 'Mahathirisme' semakin hilang.

"Apakah Dr Mahathir bernar-benar percaya dengan sampah seperti itu, selepas 57 tahun pemerintahan kerajaan Umno dan enam perdana menteri Umno – dengan beliau memerintah selama 22 tahun atau 39% daripada 57 tahun ini sebagai perdana menteri keempat – Melayu kehilangan kuasa politik dan tepaksa mengemis di tanah air sendiri?"


"Jika benar, itu adalah alasan kukuh orang Melayu dan rakyat Malaysia untuk menyingkirkan Umno dari Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-14, supaya tiada lagi kegagalan selama 57 tahun ini," kata Ahli Parlimen Gelang Patah itu.
Heh! Nampak sangat la yang Si Apek Kit Siang tu sendiri dah mula hilang akal. Tapi soalnya, kenapa dia pulak yang nak terasa sedangkan kenyataan itu ditujukan kepada orang Melayu?

Kenapa pulak Si Apek Kit Siang tu yang nak beria - ia ajak Tun Mahathir berdebat berkaitan dengan isu yang dibangkitkan? Dia bukannya orang Melayu nak terasa sampai tahap begitu sekali.

Hakikatnya, apa yang dinyatakan oleh Tun Dr. Mahathir tu ada kebenarannya. Orang Melayu hari ini dilihat terpaksa bergantung harap kepada orang Bukan Melayu untuk terus kekal di Malaysia ni.

Jangan kata bidang Ekonomi. Sekarang kaum Cina juga menjadi penentu survival orang Melayu untuk terus menerajui kepimpinan Politik Negara. Perkara itu tidak perlud dinafikan lagi.

Maka, untuk apa lagi Si Apek Kit Siang tu ajak Tun Dr. Mahathir berdebat walhal kenyataan itu dibuat untuk menyedarkan orang Melayu supaya mereka jangan jadi malas. Ke Si Apek Kit Siang tu lebih suka Melayu Malas supaya lebih mudah untuk dia pergunakan? Korang fikir la sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping