Selasa, Disember 23, 2014

Tak masuk akal lansung!!! Ada jugak ADUN dikalangan puak - puak PAS tu yang berperangai pelik macam ni ek? Sekali dia bercakap sebijik macam orang yang tak sedarkan diri.

Orang lain bila dah jadi wakil rakyat ni, tunjuk la perangai senonoh sikit. Jangan la sampai tahap memudahkan orang diperingkat bawahan untuk membuat kesimpulan yang bukan - bukan.

Kalau ye pun dia nak keluarkan kenyataan menyokong isu perlaksanaan Hukum Hudud PAS di Kelantan, biar la dia buat kenyataan yang munasabah sikit. Jangan memBODOHkan rakyat.

Takut nanti, penyudahnya memalukan diri sendiri. Mana dia nak letak muka kalau perkara itu berlaku kelak? Apa dia nak buat sekiranya orang menjadikan dia bahan gelak ketawa?

Ada ke dia suruh puak - puak Parti Khianati Rakyat (PKR) tu sokong perlaksanaan Hukum Hudud di Parlimen kelak? Kan tak masuk akal lansung kenyataan yang dia buat dibawah ni?
"Tidak ada paksaan dalam Islam, kepada orang bukan Islam kita tidak boleh nak paksa. Tapi bagi orang Islam kita ada kewajipan untuk menerimanya kita mesti percaya ada akidah kalau kita tolak kita berdosa dan sebagainya.


"PKR bermakna dari sudut orang yang beragama Islam mesti tidak dapat tidak, mesti menyokong," katanya kepada wartawan.
Alasan yang dia bagi tu jelas menunjukkan yang dia tak faham sangat dengan dasar perjuangan PKR yang berasaskan Islam Liberal dan Pluralisme dimana semua agama tu sama.

Hakikat itu memang tidak perlu dinafikan dan dipertikaikan lagi. Ianya sudah menjadi satu rahsia umum. Nak pulak bila Setiausaha Agung PKR sendiri buat pendirian menolak perlaksanaan Hukum tersebut.

Kata dia, PAS tidak sewajarnya menjadikan isu Hudud sebagai dasar perjuangan parti itu dan perlu menumpukan perhatian terhadap isu  - isu yang ada kaitan dengan rakyat secara berterusan.

Kiranya, apa yang PAS buat, untuk menegakkan Hukum Hudud itu adalah sesuatu yang tidak diperlukan pada ketika ini. Tapi PAS perlu berikan perhatian untuk menjahanamkan UMNO/BN.

Jadi, usah la ADUN dari kalangan PAS ni nak memBODOHkan diri sendiri dengan membuat desakan BANGANG seperti itu. Jangan la tunjuk sangat yang diorang perlu patuh dan akur dengan PKR hanya untuk kepentingan Politik Peribadi semata - mata!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping