Jumaat, Januari 16, 2015

Dipinggir - pinggir telinga, terdengar beberapa orang sedang sanggap berbual sesama mereka sendiri. Topiknya macam biasa la, cerita pasal isu - isu Politik Semasa mengalahkan pakar.

Banyak yang dibualkan mereka sejak dari pukul 10 hingga lewat jam 1 pagi. Tapi, itu pun mujur sebab ada geng diorang nak balik dan kena bangun awal esok. Kalau tidak, entah pukul berapa pulak la jawabnya. 

Ada tanggung jawab diorang rupanya ek. Ingatkan jenis manusia yang tak de tanggungjawab. Ada anak bini yang ditinggalkan dirumah semata - mata nak berembang dikedai mamak.

Padahal, diorang tu semuanya baru balik dari masjid. Maklum la, malam tadi malam Jumaat. Semua orang pakat baca yassin. Nak harap diorang baca sendiri kat rumah, faham - faham sendiri je la.

Salah satu cerita yang menarik perhatian ialah mengenai kes cerai Si Nurul Izzah tu. Macam - macam jugak la hujah yang diberikan mengenai sebab musabab kenapa berlaku perkara sedemikian.

Ada jugak yang cuba nak membela Si Suami tu. Katanya, Si Suami tu yang tak tahan dengan perangai Isteri yang suka sangat kontrol semua benda. Sampai suami sendiri tak boleh nak buat apa - apa.

Yang lebih menarik ialah apabila ada yang kata, suami mana mampu bertahan jika Si Isteri tu suka sangat menabur fitnah tak tentu arah terhadap orang lain. Mana suami tu nak letak muka dia.

Dan pada ketika itu, ada MACAI yang cuba menyampuk. Katanya budaya memfitnah ni budaya UMNO. Sebab itu blogger macam Papagomo tu dikenakan tindakan oleh pihak mahkamah.

Masa itu yang buat kita tergelak. Nak jugak diorang bandingkan Si Papagomo tu dengan Si Nurul Izzah tu ek. Kiranya, tinggi jugak la taraf Si Papagomo tu dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu ye tak.

Mana tidaknya. Si Nurul Izzah tu Ahli Parlimen, Wakil kepada Rakyat, Naib Presiden PKR, anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri. Boleh pulak nak disamakan dengan Papagomo?

Yang lebih menghairankan kita, macam mana orang macam Si Nurul Izzah tu pun boleh KANTOI menabur fitnah terhadap orang lain sedangkan dia ada jawatan dikalangan rakyat? 

Kalau setakat individu picisan macam Si Papagomo tu, lain la ceritanya. Itu membuktikan bahawa Si Nurul Izzah tu sebenarnya tak layak nak jadi seorang pemimpin sebab perangai dia sendiri pun memang Haramjadah!!!

Beza antara Si Nurul Izzah dengan Papagomo tu mudah je. Papagomo tak de sampai tahap diarahkan buat pengakuan kata dia fitnah orang lain!!! Tapi jenis pemimpin tak bertanggungjawab macam Si Nurul Izzah tu yang perlu malu dengan diri dia sendiri!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. tiga bulan lagi...boleh la aku cuba masuk minang...untung2 dapat jadi menantu daddy anwar anugerah tuhan...yey..yey...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekali tgk lawa jugak makjan ni.nsk g isi borang permohonan le

      Padam
  2. tiga bulan lagi...boleh la aku cuba masuk minang...untung2 dapat jadi menantu daddy anwar anugerah tuhan...yey..yey...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping