Jumaat, Februari 27, 2015

Jika semalam kita dah baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Husam Musa tu terhadap keputusan yang diumumkan oleh Barisan Nasional berhubung isu Pilihan Raya Kecil DUN Chempaka.

Bukan main lantang lagi Si Husam tu menghentam Barisan Nasional dengan dakwaan kononnya UMNO takut nak berhadapan dengan musuh tradisi Politiknya, PAS dikawasan tersebut.

(Artikel Berkaitan: Hah! Kan Husam Dah Meroyan!!!)

Hakikatnya, Si Husam tu meroyan bukan sebab Barisan Nasional tidak menempatkan calon. Tapi sebaliknya, dia mula jadi hilang akal apabila mendengar perkataan 'Perpaduan Ummah'.

Jelas, kenyataan Si Husam tu sebenarnya ditujukan kepada agenda 'Perpaduan Ummah' yang turut menjadi sebab utama kenapa UMNO dan Barisan Nasional tidak bertanding dikawasan tersebut.

Tambah pulak, Si Husam tu jadi 'Sasau' sebab Ehsan yang ditunjukkan oleh Barisan Nasional membuktikan bahawa gabungan parti itu lebih mengutamakan rakyat dari kepentingan Politik.

TAPI, dalam masa yang sama, Si Husam tu juga tidak ketinggalan memberikan kritikan serta menyerang kepimpinan PAS Kelantan yang didakwa 'Tidak Serius' dalam melaksanakan Hukum Hudud.
Dari petikan kenyataan yang dibuat oleh Si Husam tu membuatkan kita tertanya - tanya, adakah dia sendiri serius mahu isu perlaksanaan Hukum Hudud itu direalisasikan oleh PAS?

Sejauh mana kesanggupan Si Husam Musa tu untuk menggadaikan kepentingan dirinya demi mempertahankan dasar perjuangan yang turut menjadi legasi kepada Allahyarham Nik Aziz?

Kalau betul Si Husam tu menghormati dasar perjuangan Bekas Mursyidul Am PAS tu, kenapa selama ini dia sendiri tidak pernah bangkit mempertahankannya sewaktu diserang oleh DAPigs?

Tidak pernah sekali pun kita lihat Si Husam tu tampil membidas atau menempelak kenyataan - kenyataan BIADAP yang dikeluarkan oleh pemimpin kanan DAPigs secara terbuka.

Maka persoalannya, adakah Si Husam tu benar - benar serius mahu melaksanakan Hukum Hudud atau dia hanya sekadar ber-RETORIK untuk menarik perhatian dari kalangan ahli demi menjaga kepentingan Politik Peribadinya sendiri??? Korang fikirkan la!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Lama dah aku dok pk psl hudud ni..bila smbg dgn kwn2 pas..pas hnya ckp ja..bila tk blh nk buat..kluar fatwa umno yg tolak hudud..sapa yg tolak hudud kafir..lama sgt dah hudud ni jd mainan syarahan politik pas..allah maha adil..jd pendapat aku..inilah kifarah buat pas..trnyata yg menolak hudud bukan umno..sebenarnya ahli2 pas sendri yg menolak hudud..

    BalasPadam
  2. husam tu ada agenda trsendiri sbb tu tak brsungguh pasal hudud...tengok la nanti nasib dia mcm mana..

    BalasPadam
  3. husam tu ada agenda trsendiri sbb tu tak brsungguh pasal hudud...tengok la nanti nasib dia mcm mana..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping