Ahad, Februari 01, 2015

Heh! Apa lagi kemaluan yang Si Guan Eng tu ada sekiranya dia TAKUT nak berdepan dengan dunia Realiti? Kalau setakat berani berselindung disebalik media je, apa gunanya?

Ternyata, tingkah laku Si Guan Eng tu selaku Ketua Menteri Pulau Pinang ada satu tindakan yang sangat memalukan. Seolah - olah dia tak mempunyai sebarang maruah dan harga diri.

Setakat dilabelkan sebagai seorang manusia yang 'Cakap Tak Serupa Bikin' sahaja tidak mencukupi buat Si Guan Eng tu. Sebaliknya dia perlu dilabelkan sebagai seorang pemimpin yang PENGECUT!!!

Kalau sebelum ini, dalam media - media berbahasa Cina, berani pulak dia bersuara mengutuk dan mengkritik orang lain. Lantang pulak dia bercakap soal Hak Kebebasan Bersuara.

Tapi hakikatnya dalam dunia nyata, Si Guan Eng tu ternyata seorang pemimpin yang BACUL dan PENAKUT nak berhadapan dengan Realiti. Dia lebih suka main 'Pukul Curi' dari belakang.

Maka, sudah jelas bahawa Si Guan Eng tu bukan la seorang pemimpin yang benar - benar Berani nak memperjuangkan ideologi Politik partinya sendiri. Sebaliknya, dia hanya berani menyalak sorang diri.

Dalam erti kata lainnya, Si Guan Eng tu sendiri boleh diibaratkan seorang manusia 'Kera Sumbang' yang setakat berani bila dia berseorangan, tapi takut bila berhadapan dengan orang lain.

Kalau sesama dia sendiri, dia berani la nak menyalak macam orang hilang akal. Tapi bila didepan musuh, dia mula kecut buah kerandutnya. Malah diajak berbahas dengan rakan sekutu pun Si Guan Eng tu tak berani.

Kesimpulannya, memang malang nasib yang menimpa rakyat di Pulau Pinang kerana mempunyai seorang pemimpin yang bukan sahaja 'Takde Telor', tetapi seorang Kafir Harbi yang PENGECUT! Orang macam tu TAK LAYAK nak dijadikan sebagai pemimpin!!!
BUTTERWORTH: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng terus menamatkan sidang akhbar apabila para pemberita mendesaknya memberi respons sebagai setiausaha agung DAP terhadap cabaran PAS agar beliau berdebat tentang isu pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT), Sabtu. 


Pemberita beberapa kali meminta Lim memberi responsnya terhadap cabaran setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali untuk berdebat tentang isu pilihan raya PBT, tetapi Lim mengulangi kata-kata 'ada soalan lain tak?' Apabila pemberita terus bertanya tentang perkara itu, Lim menamatkan sidang akhbar itu dengan ucapan 'terima kasih'. 
PS: Ini macam punya orang, kalau kerat dia 'punya' untuk bagi anjing makan pun tak nak!!! Itu pasal la dia mudah kena tenyeh dengan 'Budak Hingusan'!!! - seterusnya...
Categories: ,

2 ulasan:

  1. LGE ni budak mentah yg berlindung bawah bapak dia.Kalau tak ada bapaknya dia cuma taik kucing.

    BalasPadam
  2. Saya orang sarawak. Insyallah, sebagai individu melayu dan islam, saya dan ramai orang sarawak akan pastikan PAS tak akan berjaya bertapak di sarawak.

    1. Kenapakah susah sangat melayu dan islam Pas dan melayu islam umno bersatu atas nama melayu, islam dan negara melayu dan islam?

    2. Kenapakah Pas boleh bekerjasama dengan Dap yang anti melayu dan anti islam?

    3. Kenapakah Pas boleh bekerjasama dengan Pkr walaupun nyata tak pasti hala tuju melayu dan islamnya?

    4. Be honest, apakah Pas will sell her soul to the devils in order to get to putrajaya walaupun tahu Dap dan Pkr tak akan melantik PM dari Pas?

    Please help mr to understand apa perjuangan Pas?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping